Искаме да апелираме към всички участници в движението, за да бъдат дисциплинирани и толерантни на пътя и да бъдат избегнати произшествията. Темата на днешната среща е поведението на едни от най-уязвимите участници в движението - пешеходци, велосипедисти и водачи на индивидуални превозни средства. Препоръки за избягване на произшествия с тяхно участие отправи инспектор Стоян Войводов от сектор „Пътна полиция“- Пловдив.

На територията на ОД МВР Пловдив са настъпили 443 пътнотранспортни произшествия, в които са загинали 41 души, 546 са били ранени от началото на годината до момента. 108 са пътнотранспортните произшествия, които са настъпили с участието на пешеходци. От тях са загинали 12, а ранени са 103-ма. Както виждате, бройката не е малка и представлява почти 1/3 от всички загинали на територията на областта. Затова от страна на МВР Пловдив е предприета инициатива да се провежда специализирана полицейска операция в пиковите часове, а именно 7 и 30 сутринта до 9 и 30, както и в следобедните часове от 16 и 30 до 18 и 30 часа.” Това заяви инспектор Стоян Войводов.

“Колегите от районните управления, пътна полиция и секторите СПС, избират така местата , че да са кръстовища с голям пътникопоток. На тези места те установяват нарушения, които са извършени от всички уязвими участници в движението. Това са пешеходците и водачите на индивидуални електрически превозни средства и велосипедистите, както и нарушенията, които се извършват спрямо тях", добави служителят от КАТ.

 По думите му от началото на тази полицейска операция са констатирани 196 нарушения , като 19 водачи на превозни средства са отнели предимството на пешеходци, 76 са нарушенията, които са извършени от пешеходци, 68 от велосипедисти и 33 от водачите на индивидуални електрически превозни средства. "С цел да намалим нивата на пътнотранспортния травматизъм , ще представим няколко прости кратки правила за движение от уязвимите участници: Колкото и незначително да звучи, облеклото има огромно значение за пътната безопасност. Би следвало да се избягва тъмната част на денонощието да се носят тъмни дрехи, както и да се пресича на местата, които са осветени.

 Задължително е преди да пресекат платното за движение пешеходците да се огледат. Трябва да сме сигурни преди да пресечем, че водачът ни е възприел. Само и единствено ние носим отговорност за собствения си живот, така и вменено в Закона за движение по пътищата. Трябва сами да се погрижим за пътната безопасност. Водачите на индивидуални и електрически превозни средства са задължени в тъмната част на денонощието да използват светлоотразителни елементи, също трябва да имат светлини отпред и отзад на превозните средства. Всички до 18-годишна възраст трябва да използват каски" каза Войводов. 

"Наблягам на това, че трябва родителите да дават пример на децата си. Също така един добър водач управлява технически изправен автомобил, автомобил, който е с изправна спирачна уредба и с добри гуми. Този водач познава правилата за движение по пътищата. Наблюдава се, че хората пренебрегват живота за 5 минути сърфиране в интернет. Това е неприемливо. На пътя с предимство е животът и нищо друго!” Завърши полицейският служител.

За съжаление поредицата акции срещу нарушителите на пътя не дават очаквания от полицията резултат. През последните няколко години всеки нов директор идва с амбициозни планове как да намали пътния травматизъм, но цифрите показват пълен провал от страна на МВР. Айнщайн е казал - "Лудост е да правиш едно и също нещо отново и отново и да очакваш различен резултат" . Но в полицията вероятно не са го чели.  

Когато отсъствието на респект към закона катастрофира в липсата на адекватен контрол от полициятаСамо с отчети няма да намалим жертвите на пътя

В Пловдив: Всяко трето камикадзе на пътя се разминава с наказаниетоДокато полицията се крие в храстите и пълни статистиката, сериозните нарушители намират вратички в закона