Спокойни сме и законът е на наша страна. Не можем да приемем, че може да се допусне разрушаване на едно готово спортно съоръжение, за да се изгради на негово място паркинг. Това заявиха по време на пресконференция Ивайло Цонев и Станислав Сираков – съдружници във фирмата концесионер на картинг писта „Лаута“ и Ескалибур „Делта Карт“ ООД.
Припомняме, че предложението за удължаване на концесията с 6 години и 8 месеца на картинг писта „Лаута“ и Ескалибур бе отложено за следващата общинска сесия на местния парламент. Причината бе искане на Атанас Узунов от ГЕРБ да се сложи клауза, според която концесията се прекратява. Неговият довод бе, че е възможно да постъпи искане от УЕФА и ФИФА за изграждането на многоетажен паркинг за четвърта категория лиценз на стадион „Локомотив“.
„Внесли сме искане за удължаване на срока за концесия. Това представлява основно право по договора. Становище на правната комисия уважи това право. Становище на главния архитект посочва, че стадионът се намира в съвсем отделно крило от картинг пистата. В отговор до зам.-кмета Пламен Райчев от район „Южен“ се посочва, че, съгласно действащия план, за поземлените имоти на Стадиона „Локомотив“ и Картинг-пистата „Лаута“ са отредени отделни УПИ-та“, заяви Ивайло Цонев.
Удължаването на концесията няма да попречи за реализирането на спортно съоръжение стадион „Локомотив“, смятат собствениците. Те бяха категорични, че е недопустимо заради хипотетично искане от страна на УЕФА и ФИФА да бъде унищожена единствената писта за картинг в града.
„Ние разговаряхме с ръководството на Локомотив-Пловдив, които заявиха, че са учудени от предложението за изграждане на паркинг върху пистата. Те заявиха, че нямат претенции, тъй като от УПИ-то на стадиона има 2 предложени места за паркинг“, заявиха още концесионерите.
Те представиха няколко места, които се намират в близост до стадиона на клуба, които според тях също биха могли да се превърнат в паркинг, при това без да е необходимо разрушаването на готово спортно съоръжение.
„Шегувахме се, че картинг-пистата може би е разхищение на пространство. Каква ли голяма сграда може да се построи на нейната територия?! Предполагаме, че може и да има интерес на това място да се строи“, заявиха още концесионерите и категорично казаха, че няма да търсят политическа подкрепа при решаването на казуса.
Припомняме, че по време на предишната сесия Слави Георгиев обърна внимание, че ако предложението не бъде направено достатъчно добре, то при разваляне на концесията от страна на общината, тя ще дължи сериозни неустойки на концесионера. Концесионерите посочиха, че спрямо договора, Община Пловдив трябва да изплати за разходите, направени за подобряване на пространството, вложени в годините на стопанисване. По техни сметки тази сума възлиза на близо 3 милиона лева. Процедурата обаче изисква общината в ролята на концедент да наеме оценител, който да определи конкретната сума, която трябва да се изплати.
Те поясниха, че до този момент са работили добре с Общината и район „Тракия“. Натрупали са добър финансов рейтинг, но по техни думи по-важното е социалното значение на пистата.
„Не търсим тези пари, искаме животът на пистата да продължи. Дали сме повече от това, което се очакваше от нас. Гордеем се с много пилоти, това е емблематично място за града, място за споделяне на семейни ценности. Над 30 души работят в комплекса, имам над 60 любителски участници и 20 деца, които практикуват активно този спорт“, заяви Ивайло Цонев.
Двамата добавиха, че фенската им база и родители на деца, които спортуват при тях, са готови на протест. Цонев и Сираков обаче бяха категорични, че разчитат на здравия разум и възнамеряват да изчакат следващата сесия на Общински съвет, където да се разгледа удължаването с 6 години и 8 месеца срока на Договора за възлагане на концесия на обекта.
Припомняме, че фирмата концесионер „Делта карт” ООД сключва договор за концесия с Община Пловдив за 15 години през 2002 година. На следващата година договорът е преподписан и концесията е удължена с още 5 години, като отношенията между общината и фирмата трябва да приклчат през април 2022 година. При въпросното преподписване са били завишени и критериите за инвестиция и годишното концесионното възнаграждение. Фирмата е трябвало да инвестира 1,1 млн. лева, увеличени на 1,8 млн. лева, а съгласно същия договор концесионерът дължи концесионна такса от 7% от брутните приходи, но не по-малко от 28 000 лева на година.
Още от категорията
Какво е празничното работно време на големите хипермаркети, куриерски фирми и молове в Пловдив?