„Няма как да допуснем да се движи градска железница без да се направи естакадата на „Копривщица”. За това казвам, че НКЖИ трябва да проектират, инвестират, но не е в нашите компетенции това. Но не знам дали от правителството са го разбрали. Градската железница със сигурност ще има успех, но няма да е печеливша. Анализът е показал, че за да бъде на печалба трябва да бъде в градове с над 1 млн. души население”, заяви кметът Здравко Димитров.  Проблемът идва, че от правителството се канят да вземат влакове и до 3-4 години и да пуснат градската железница. На практика без естакада на бул. „Копривщица” и пускането на влакове през 15 минути по нея, ще предизвика истинска транспортна блокада на район „Западен”, тъй като прелезите ще са постоянно свалени.

По-рано на сесията се гледаха интегрирани планове на Община Пловдив, като единият от основните приоритети е именно градската железница. Тя бе и най-коментираната тема между съветниците. Зам.-кметът по европейски политики Стефан Стоянов изрази мнение, че това може да е един от първите, проекти, които могат да се случат до 3-4 години, тъй като е Плана за възстановяване.  Кметът обаче не бе особено оптимистичен за т.нар. градска железница.

Пловдив ще се „модернизира” с планове от друга епоха, новите жилищни гета – неизбежниПИРО трябваше да даде отговори за развитието на града,но единствено обобщи хаотични проекти на Общината

Естакадата на "Копривщица" и Голямоконарско - първите проекти, за които се очакват пари от ЕвропаПрограмата е изготвена от „БИМ Консултинг", които спечелиха обществената поръчка за над 500 хиляди лева

„Управляващите трябва да вдигнат жп линиите, трябва да инвестират. Всичко това обаче не е в нашите компетенции. Имали сме добър контакт с НКЖИ преди,но сега… те си мислят, че откриват топлата вода, че всичко започва от тях.  Без местната власт няма как да стане това и да се реализират проекти. Само със срещи в областна управа и добри намерения няма как да стане. Всички искаме да се реализират тези проекти, но никой не ни е потърсил”, каза Зико. Пред по-малко от месец той отново критикува транспортния министър Николай Събев, че на срещата си в Пловдив за градската железница никой от Общината не е бил поканен.

Градоначалникът заяви, че заради забавянето на държавата с проектите от републиканската пътна мрежа, сега ще се струпат много ремонти наведнъж.

„Сега и ние имаме планови ремонти и ще се струпа всичко наведнъж. Трябваше миналата година да направят  Околовръстното, Карловско шосе, пътят за Лилково… Другата седмица ще ви представим всички ремонти кога и как започват и приключват. Ще улесним максимално пловдивчани, но да знаят, че е неизбежно да има задръствания и то не само по наша вина”, каза кметът.