С напредването на „Модър-Царевец” и гласуването на 40-милионния заем въпросителните  около зоната на дългоочаквания пробив стават все по-малко. Средствата за изграждането на съоръжението и двете пътни артерии от западната му страна ще бъде изцяло реконструирани. Проектът за „Хаджи Димитър” и двата етапа на ул. „Царевец” ще направят безпроблемно движението от „Южен” към „Западен”. Остава обаче въпросът в обратната посока какво се случва.

Реконструкцията на пробива между двата района включва и ремонт и разширението на ул. „Модър” до кръстовището с Коматевско шосе. Оттам обаче идва голямата въпросителна, а именно ще се влее движението?  

По проект идеята е то да влезе именно в „Ал. Стамболийски”. Булевардът, с размери на вътрешноквартална улица, и в момента е задръстен от автомобили, а ако се влее още един поток в него – ситуацията ще стане нетърпима в този му вид. От ВиК – Пловдив ще извършат ремонт на булеварда, но в сегашния му вид след като подменят канализацията и водопроводната мрежа.  Трябва обаче там да се случи и разширение.

„Намеренията на Община Пловдив са булевардът да се разшири.  Ще включим „Ал. Стамболийски”  в новия договор за проектиране и вероятно още догодина ще имаме готов проект, зависими сме обаче от отчуждаването на имотите там”, обясни зам.-кметът по строителството Пламен Райчев.   Той допълни, че администрацията продължава да работи и по идеята да се направи алтернативен булевард върху имота на НКЖИ, по който минава старата жп линия – от Коматевско шосе до „Кукленско шосе”

„Нещата, които зависят от нас и сме дали като ангажимент към НКЖИ сме ги направили. Сега те трябва да проявят инициатива и да  стартира процедурата, която е доста тежка и минава през решение на Министерския съвет”, каза Райчев.

Дори и общината да има готов проект още догодина за „Ал. Стамболийски”, то едва ли това ще се случи и с отчужденията. Преди година зам.-кметът по устройство на територията арх. Невена Балчева бе заявила, че са започнали отчуждителни процедури за десетките имоти там, но и до ден днешен нито една заповед не е подписана.

Така може да се окаже, че след завършването на „Модър-Царевец”  вместо да се решат проблеми се появят нови и то в район „Южен”, където са най-много.

Обрат! Община Пловдив тегли 40 млн. лева с подкрепата на ГЕРБСамо двама от ГЕРБ гласуваха против заема, а двама се въздържаха