Национална компания „Железопътна компания” избра изпълнител за изготвяне на технически проект за строителството и ПУП за вдигането на жп линиите по бул. „Копривщица”.  6 месеца след старта на поръчката от НКЖИ са избрали обединение „Пловдив – Филипово” ДЗЗД с водещ партньор „Инфра про консулт” ООД за изпълнител с оферта от 4,2 млн. лева и 480 дни срок за изпълнение на всички дейности. Другият консорциум с водещ партньор  „Трансгео” ЕООД е бил отстранен. В момента тече 14-дневния срок за обжалване, а след това ще може да се сключи договор и да стартира проектирането. 

Проектът, чиято стойност е над 200 млн. лева се очаква да бъде вкаран в програма „Транспортна свързаност“, като за да бъде защитен още по-успешно, той бе сложен като част от изграждането на S-Banh градска железница.

Проектът включва вдигането на жп линиите от Коматевския възел до река Марица, като те трябва да са двойни и  позволяват скорост от минимум 85 км/ч.  Предвижда се и спирка за градската железница до стадион „Пловдив”.

Не на последно място след вдигането на жп линиите ще се изградят улици и паркови пространства.  Самите те обаче трябва да бъдат изградени от Община Пловдив.  От идейния проект е заложено на трите прелеза да има кръгови кръстовища.  Това пък ще задължи с десетки милиони инвестиции в зоната Община Пловдив, която търси финансиране и за новия пътен мост на река Марица.

 

Естакада или пробив на Пещерско шосе ще реши хаоса по жп прелезите?НКЖИ търсят финансиране за големия проект от жп възел Пловдив, но не изключват и втората опция

НКЖИ отвори офертите за проектирането на естакада, докато в Пловдив зрее недоволствоЖивеещите в района на бул. „Копривщица” събират подписка срещу вдигането на жп линиите

Експерт: Естакадата по бул. "Копривщица" сама по себе си няма да реши проблемите с трафика и S-Banh-a