Играта на котка и мишка между Община Пловдив и превозвача Веселин Дошков продължава, а потърпевши са всички, които ползват градски транспорт. Изненадващо в началото на октомври дойде прессъобщение, че линия №6 ще бъде под строг мониторинг до края на месеца заради системно неизпълнение на курсовете от страна на „Хеброс бус”.
„Ако през това време няма промяна в графика на линията, тя ще бъде предоставена на друг превозвач. Както направихме с линия №10. Сега тя вече изпълнява курсовете си на почти 100%“, обясни тогава зам.-кметът Тодор Чонов.
След ултиматума обаче Дошков е засилил колите по дадената линия и на практика до края на месеца тя е била перфектна. Уви, то е било за сметка на други три линии, които той изпълнява.
„В действителност изпълнението на курсовете по линия 6 се нормализираха, но наблюдаваме голямо неизпълнение по други три линии. Вероятно превозвачът е прехвърлил автобуси от тях към линия 6. Това обаче не е опция за нас, като скоро ще предприемем кардинални мерки”, заяви шефът на „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов.
В момента всички три договора за обществен превоз по 29-те линии са с консорциуми между трите превозвача. Според условията при изпълнения на курсовете под 85% само на една линия, то целият договор може да бъде развален. На практика и трите договора висяха заради Веселин Дошков и „Хеброс бус”, като липсата на опция за възлагането на превоза, спасиха превозвача.
С новите анекси в договора обаче линии може да се вземат от един превозвач и да се дадат на друг в обединението. Условието е обаче всички да бъдат съгласни на това. С други думи, ако Дошков не дава линията си, то няма как тя да му бъде взета.
Още преди прехвърлянето на линия 6 от Община Пловдив предложиха на „Хеброс бус” да вземат и други нейни линии, но собственикът й отказа. Договорите с превозвачите обаче не позволяват изкарването, на която е и да е от линиите. Така новият план „Б” на градските власти не може да се реализира – дружеството „Екобус”. Хипотетично то може да наеме база и автобуси и да оперира по дадена линия, но де юре – това не е възможно без нов анекс към някой от трите договора.
Припомняме, че ОКТ имат идея да пуснат автобусна линия за ученици с 4-5 електробуса , които да извозват учениците от езиковите гимназии до други спирки. Причината е с хаосът с транспорт до школото, както и масовото неспиране на спирката от шофьорите на 4-те линии.
Още от категорията
Нова жалба на КАБ бави изграждането на новата сграда на СУ „Св. Патриарх Евтимий" за 22 млн. лева