Общинският съвет в Пловдив ще гласува предложение, с което ще се вдигнат пределните разходи на превозвачите по най-стария договор от 2016 година. Преди по-малко от два месеца се взе решение те да бъдат вдигнати си 10%, но до анекса по договора така и не се стигна. Причината е, че фирмите са отказали новите условия и са поискали по-голямо увеличение – от 25% на пределните разходи. Причината е постоянно повишаващите се цени на суровини, гориво и материали.
Основният проблем е, че пределните разходи по другите два договора - от 2021 и 2018 година и най-старият щеше има огромна разлика в цените. С увеличение от 25% на договора от 2016 и на другите два с по 8%, то разликата ще бъде 1 ст. между тях на пределните разход или – 2,42 лв. на километър.
С анексите ще им се признават по високи пределни разходи и така да получават повече субсидии и компенсации. В момента се получавало така, че немалка част средствата се връщали в държавния бюджет, защото не могат да се усвоят. Шефът на ОКТ Георги Стоилов обясни, че тази година се очаква да субсидиите от държавния бюджет да се вдигнат съществено.
„Промяната ще важи само за тази година. Реално по договора от 2016 година имаме 98,7% изпълнение и нямаме проблеми с курсовете. Не така обаче стоят нещата от 2018 година, където линиите, обслужвани от Веселин Дошков - 6,7,10 ,29 и 99 имат огромно неизпълнение. На последните разговори разбрахме, че той е склонен да даде на друг превозвач само линия 10. Но ние имаме опасения, че неизпълнението по линиите ще продължи. Поискали сме превозвачите да преразгледат решението си”, каза Стоилов. По думите му, ако не се оправи изпълнението на курсовете, то Община Пловдив няма да има друг избор освен да прекрати договора и да тръгне към нова обществена поръчка за линиите.
Припомняме, че с анексите освен вдигането на пределните разходи, ще могат да се прехвърлят и линии между превозвачите със съгласието на всички. Сега това може да стане, само ако превозвач обяви фалит.