Конкурсът за ново ръководство на летище „Пловдив” е напълно опорочен, като незнайно защо от Министерството на транспорта са направили корекции за образователния ценз на кандидатите. Това заяви председателят на Съвета на директорите на "Летище Пловдив" ЕАД Дойчин Ангелов на брифинг пред Административния съд. Той подаде жалба срещу конкурса, до който не бе допуснат, тъй като не отговарял на условията. Въпреки че той има дългогодишен управленски стаж на аеропорта, Ангелов не бе сред 12-те кандидати за членове на борда на летището.
Дойчин Ангелов направи и ретроспекция какво е направило сегашното ръководство за последните 6 месеца, с което са вдигнали дружеството на крака.
„ Засилихме оборотите на търговските обекти и от 20 000 лева на месец в момента са над 120 000 лева. 270% е увеличен пътникопотокът. Започнахме преговори с авиокомпании, с които смятаме, че са перспективни и искаме да си възвърнем полетите до Милано, Франкфурт, Брюксел, Барселона и други. Усилено преговаряхме с турски авиокомпании и сме пред финал за две линии от азиатското летище на Истанбул и вероятно Анталия – Бурса – Пловдив”, каза Ангелов. Той допълни, че от ръководството са възобновили Фонда за развитие на Пловдив, който на практика не е функционирал от 2019 година, когато се смениха кметовете на общините. Освен, че е бил съживен , в него са се включили и нови общини – Смолян, Съединение, Хисаря, а скоро се очаква и Велинград.
„Готов е новият сайт на летището, който ще има по-големи възможности показва даденостите и забележителностите на района, за да знаят туристите какво могат да посетят. Той предоставя възможност за онлайн търговия и онлайн шатъл. Успяхме за тези 6 месеца да направим, също и връзката Пловдив – Автогара юг, има и табели и едно голямо облекчение”, каза Ангелов. По думите му за пръв от 1994 година летището има професионален екип в съвета на директорите, като и тримата имат богата авиоекспертиза.
„В понеделник съм подал жалба в Административния съд, защото категорично смятам, че конкурсът за ръководство на летище "Пловдив" е опорочен. Участвал съм в такива конкурси и преди, но този път не бях допуснат да си подам концепцията и необходимите документи. Премахнати са хуманитарните специалности, незнайно защо. Имам представа всъщност кой и защо го прави, но не мога да го кажа, защото към момента не мога да го докажа. Моята магистърска степен е от Софийския университет е– завършил съм Философски факултет, втората ми магистратура е Английска филология”, каза Ангелов. Той зададе въпроса - освен образователен ценз кандидатът трябва да има професионален опит?
„В конкурса според мен изобщо не е взето предвид, че съответния кандидат трябва да има управленски опит на летище. Т.е. кандидати от всякакви сфери могат да кандидатстват, без да имат и 1 ден трудов стаж в авиацията”, каза Ангелов. Той даде пример и с дългогодишния директор на "Летище София" Пламен Станчев, който също не е допуснат, а неговият стаж е около 40 г. само в авиацията”, каза председателят на борда.
Отстраняването на Ангелов от конкурса се случва за втори път, миналата година той пак е бил отстранен заради промяна на изискванията на образователния ценз. Тогава той се е провел докрай, но накрая е бил анулиран от министъра. Според Ангелов не е изключено и сега това да се случи.
Табели ориентират пътниците от Пловдив за летището СНИМКИ
Ново разрастване на Фонда за развитие на Летище Пловдив ВИДЕО