„Слаб 2,30“ – такава е средната оценка за кмета Костадин Димитров за половината му мандат. Близо 9000 читатели на TrafficNews участваха в анкетата ни, а оценката е повече от красноречива – 82,55% са поставили „Слаб 2“ на кмета, а второ място е „Среден 3“ с 9,04%. Четворка получава от 3,97% от нашите читатели, а „Много добър“ 5 от 1,88%. Хората, които смятат, че Димитров се справя отлично с работата си са 2,57%.

Оценката на хората кореспондира и с мнението на общинските съветници, които дадоха мнението си за първите две години от мандата. Те са за заобикаляне и нерешаване на проблемите, липса на реформи и визия и недостиг на управленски и политически капацитет. Общинарите посочват задълбочаващите се проблеми в трафика, чистотата на въздуха, градския транспорт, озеленяването и чистотата, реализиране на инфраструктурните проекти.
Бърз поглед върху предизборната програма на Костадин Димитров, която е идентична с т.нар. му управленски, показва и пълен провал към днешна дата с трите основни акцента от нея – Градоустройство, Транспорт и Чистота и озеленяване. Почти нищо не само не е извършено, но изглежда почти всичко обещано да не се реализира до края на мандата.
ГРАДОУСТРОЙСТВО
ПРОБЛЕМИТЕ
- Презастрояване;
- Липса на паркоместа;
- Отложени и недобре планирани ремонтни дейности;
- Утежнен трафик;
- Множество необлагородени градски пространства от ключово значение за Пловдив;
РЕШЕНИЯТА
✓ Провеждане на конкурс за главен архитект
Х Конкурс не е проведен, изглежда и това няма да се случи до края на мандата;
✓ Сформиране на екип от специалисти с умения в управлението на проекти;
Х Със сигурност такъв екип не съществува в Община Пловдив
✓ Изготвяне на ясна програма с проекти и решения, кореспондиращи с целите на новия ОУП на Община Пловдив;
Х Липсва подобна програма
✓ Продължаване на работата по изграждането на пълна информационна система за устройството на територията (ИСУТ);
V Работи се по Географската информационна система;
✓ Безкомпромисен общински контрол върху строителната процес и незаконното строителство;
Х Подобно нещо не се забелязва – тъкмо обратното, прокарват се лобистки решения в Общинския съвет, с което се развързват ръцете на строителите
✓ Прекратяване на практиката за разпродажба на общинска собственост;
Х Направиха се няколко опита за разпродажба на общински активи, но просто мнозинството не ги прие
✓ Решаване на проблемите с паркирането и движението на автомобили в ЦГЧ. Изграждане на наземни и многоетажни паркинги във всички райони на града;
Х Нула свършено от заявката
✓ Довършване на вътрешния ринг и намаляване на трафика по централните булеварди. Възстановяване и надграждане на поливните системи в осовите линии. Организиране на десни завои за по-бързо и безконфликтно преминаване през кръстовищата;
Х Нищо от това не е свършено
✓ Въвеждане на бус ленти и развитие на общинския градски електротранспорт. Възстановяване и засилване на видеонаблюдението на спирките на градския транспорт;
Х Няма бус ленти, няма видеонаблюдение – чакат се милионите от Европа за електробусите, но в края на мандата
✓ Разширяване и свързване на Велоалейната мрежа, изграждане на велонадлези и веломост над река Марица;
Х Няма нито една нова връзка между велоалеите
✓ Разширяване на системата за видеонаблюдение в града като превенция за опазването на общинското имущество и сигурността;
Х Няма разширяване
✓ Изграждане на бързи връзки между отделните райони;
Освен Модър – Царевец, започнат преди 20 години, друг проект дори не е започнат
✓ Разширяване на пътно-комуникационната мрежа в развиващите се райони, като например изграждане на пътна мрежа в „Беломорски – Остромила“, Парк „Отдих и култура“ и др.;
Х Нула свършено до този момент
Река Марица:
✓ Промяна на крайбрежните зони по модела на зоната на бул. „Марица-Юг“;
Х Има два проекта, които очакват финансиране, но нищо повече
✓ Почистване на коритото на реката и стартиране на конкурс за неговото благоустрояване;
Х Реката е частично почистена, конкурс – няма
✓ Нов мост над реката;
Х Очаква се обществена поръчка за проектирането
Хълмовете на Пловдив:
✓ Обновяване и надграждане на алейните мрежи на всички хълмове и изграждане на осветление по тях;
✓ Изграждане на нови подходи и пешеходни алеи;
✓ Обновяване на екосистемата и ценните ѝ обитатели: растителни и животински видове;
Х Две години след началото на мандата единственото, което бе направено за хълмовете е архитектурен конкурс, пуснат преди по-малко от месец, който евентуално да даде някаква идейна концепция за тепетата. До края на мандата няма индикация това да се случи.
Очаквайте какво се случи и по другите приоритети в програмата на кмета.