Пътници недоволстват от транспортните услуги на фирма „Юнион Ивкони“ – единствена алтернатива за автобусен превоз от Пловдив до курортни градове по Южното Черноморие. Превозвачът често нарушавал графиците и позволява практики, които застрашават благосъстоянието на пътниците, твърдят потърпевши. За подобен случай сигнализира Никола Коджаниколов, пътувал по маршрут Пловдив-Китен на 1 юли.

 „Автобусът им се развалил и пратиха някакъв резервен. Видимо не беше технически пригоден, но нямахме избор. С час закъснение потеглихме“, разказва пътникът. Стотина километра след началото на пътуването една от гумите на автобуса се спукала.

Добре, че беше задна, където са по две. Отидохме на сервиз в Стара Загора и се оказа, че автобусът няма резервна гума. Имало, но не можело да се извади и шофьорът трябваше да купи нова. Смениха гумата, а на излизане от сервиза закъса. Този път скоростната кутия отказа“, продължава пловдивчанинът и добавя, че техниците в сервиза предупредили, че транспортното средство е несигурно. В крайна сметка маршрутът Пловдив – Китен им отнел 8 часа.

Освен сериозните закъснения и неспазване на графиците, фирмата често допускала и дублиране на билети, разказва друг потърпевш. Мария Иванова, също пътувала с „Юнион Ивкони“ посока Южното Черноморие на 10 юли, споделя, че автобусът потеглил с точно 1 час закъснение от Автогара Юг в Пловдив. Вътре обаче пътуващите се сблъскали с още един проблем – няколко души били с билети за едно и също място. Капацитетът на автобуса не бил пълен и пътниците били разпределени по други седалки. 

Медията ни потърси официалното становище на фирмата „Юнион Ивкони“. До този момент официален сигнал не е постъпвал, обявиха от дружеството пред TrafficNews.

„Ръководството на фирмата веднага получи сигнал за това, че наш автобус е спукал гума. Беше взето решение да се отиде до оторизиран сервиз, вместо да бъде изпратен друг транспорт, който да поеме пътниците, или шофьора сам да сменя гумата. Цялата процедура е отнела около 40 минути“, заяви ръководителят на вътрешни линии Кирил Чочев. 

Той отчете, че ежедневно се превозните средства преминават през контрола на механик преди да изпълнят маршрут. „Проверките се осъществяват от фирма, с която сме сключили договор. Няма как автобус да излезе на път преди да премине през технически преглед в базата“, заяви той.

Ще бъде изискана информация от ресорния отговорник в Пловдив относно закъсненията в графиците и по каква причина се случват дублираните билети, допълниха от „Юнион Ивкони“.    

Спрямо общите правила, декларирани чрез покупката на билет, фирмата превозвач не носи отговорност в случай „на независещи от него обстоятелства като (…) техническа авария с превозното средство по време на път и други обстоятелства, които превозвачът не е могъл да предвиди“.