Градове- призраци. Площади, които само допреди няколко дни са били пълни с хиляди хора. Празни кафенета. Самотни концертни зали. Пусти плажове.  Великата пустота /The Great Empty/ . Вероятно по аналогия с шедьовъра на Сорентино "Великата красота",  ежедневникът New York Times е нарекъл своята изключително тъжна фотогалерия. Десетки фотографи на влиятелното издание са посетили различни точки на света , обезлюдени от пандемията. Пространствата - символи на световните столици са като останки на погубена цивилизация. Летището Ханеда в Токио, американската вечеря в Ню Джърси, храм в Индонезия, кафенетата покрай канала в Милано, площад Конкорд в Париж, Таймс Скуеър , Испанските стълби в Рим, и още , и още. 

Пустотата се разпространява като вируса. Публичните пространства - от древногръцката агора досега, са местата, където хората обитаващи дадено място се събират. Без тях един град не е град. Днес те са места за големи събития, концерти, празници, протести, въстания. 

Празни, те ни напомнят, че красотата изисква човешко взаимодействие.

Не  че сградите, панаирите, жп гарите и храмовете не могат да изглеждат страшно красиво празни. Някои от тези фотографии са произведения на изкуството. Но снимките на празните сгради, площади и плажове ни напомнят за  учебниците по история на изкуството и пътеводители за туристи. Пустотата им тръби за съществуване,

Красотата включва нещо друго. Това е нещо, което даряваме.

Ще я видим в момента, в който се върнем.

Париж

Барселона

Берлин

Вашингтон

Венецуела

Богота

Ню Джърси

Хонг Конг

Индия

Индонезия 

Камбоджа

Лондон

Лос Анджелис

Милано

Москва

Мюнхен

Ню Делхи

Ню Йорк

Пакистан

Париж

Пекин

Рим

Сан Франциско

Сао Паоло

Сеул

Сиатъл

Сидни

Техеран

 

Токио

Мианмар