Как работят чиновниците, учтиви ли са, усмихват ли се, бързо ли обслужват клиентите - това ще установяват шефове, маскирани като тайни клиенти в държавните администрации. 

Проверката за качеството на обслужването става задължително, както и провеждането на анкетни проучвания и консултации със служителите.  

Тези промени в Наредбата за административното обслужване предлага вицепрезидентът Томислав Дончев. От днес стартира едномесечен период на обществено обсъждането им, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.

Измененията в Наредбата за административно обслужване ще дадат възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, онлайн проверки на статуса на услугата, както и възможност за обслужване в извънработно време, обясняват още от пресслужбата на МС.

В края на юни Министерският съвет възложи на фирмата "СМТ България" ЕООД да направи проверки по метода „таен клиент“ на 13 администрации в България. Инспекторите установиха нередности при предоставянето на административните услуги в България - а именно  - дълго чакане на опашки, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи.

Тайните клиенти откриха още, че от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон.

Проверката установи, че най-дълго време за получаването на услуги е регистрирано в столичният КАТ при подмяна на шофьорската книжка - това отнемало цели шест часа висене по опашки от гише на гише. На администрациите бе даден месец, за да отстранят проблемите.