Три големи пловдивски проекти и три булеварда зависят от съдбата само на един ВиК колектор, който в момента минава под Централна гара.  Оказва се, че заради него все още не е стартирал ремонтът  на бул. „Христо Ботев” и Коматевския възел, както и гаровия площад, за който Община Пловдив спечели пари от „Региони в растеж”.  Освен това въпросния колектор може да отвори „нова рана”, като се разбият наскоро ремонтираните и то със сериозни средства булеварди  „Руски” и „Васил Априлов”. 

Именно преместването на колектора бе втората най-спорна точка по време на общественото обсъждане за пробива под гарата. Освен бъдещето на Бетонния мост, съветниците и тогавашното ръководство скочиха срещу проекта за преместване на колектора, за да не се разбият новите булеварди.

Бе лансирана идеята да се изгради помпена станция пред магазин „Перла” срещу Централна гара, сега обаче ръководството на градските власти се е разграничило от тази идея.

„Не е подходящо в центъра на града да имаме подобна помпена станция, при която може да утежни изключително много цялата ситуация около Централна гара. Последните ни разговори бяха колекторът да се измести от гарата, като мине през ул. „Кавала” и там покрай училище „Св. Климент Охридски” да се влее в бул. „Васил Априлов”, обясни зам.-кметът по строителство Пламен Райчев.  Тепърва обаче ще се прави проект за това преместване, а то трябва да бъде заложено при проектирането на пробива под Централна гара. Там вече има избран изпълнител в лицето на „Трейс Холд Груп”.  Проектът ще обхване улична регулация на редица пътни артерии, като „Македония”, „Димитър Талев”, „Калиакра”, „Велико Търново”, „Бяло море” и други.

Когато има яснота за колектора може да стартира и ремонта на бул. „Христо Ботев”, който включва подмяна на водопроводи и канализация до Коматевско шосе. Поръчката е за 7,5 млн. лева, но няма осигурено финансиране. Най-вероятно този проект ще бъде отложен за догодина.

Тогава вероятно ще започне и гаровия площад, който е по ОП „Региони в растеж”. Там има избран изпълнител за 1,3 млн. лева, но все още не може да започне реализацията на проекта.