Бойко Борисов и президентът на Сърбия Александър Вучич инспектираха с хеликоптер напредъка по изграждането на АМ „Европа“ в района на 17-километровата отсечка между Драгоман и Сливница.

В тази част от бъдещата автомагистрала строителните работи започнаха през месец май миналата година и на обекта се работи с пълна мобилизация. По време на извънредно положение усиленото строителство на участъка продължи съобразно противоепидемичните мерки. Завършването на отсечката по договор е 2021 г., но при ускорените темпове, с които се работи и в случай че не възникнат допълнителни и непредвидени затруднения, е възможно строителството да приключи по-рано от предвиденото - в края на настоящата година. Стойността на инвестицията е 117 млн. лв. и се финансира изцяло от републиканския бюджет. В участъка ще има два пътни възела с осветление – „Сливница 1“ и „Сливница 2“, както и 11 големи съоръжения – 5 надлеза, 5 подлеза и мост над р. Сливнишка. На обекта стриктно се изпълняват и предвидените еко мерки.

„Със завършването на магистралата пътуването между България и Сърбия ще бъде изключително бързо и лесно. Изграждането на АМ „Европа“ е важно не само за нашите две държави, но е и от ключово значение за обмена на стоки между Европа и Азия“, изтъкна премиерът Борисов. Министър-председателят акцентира върху напредъка по изграждането на отсечката между Драгоман и Сливница. „Работим усилено и очаквам  близо 17 км от магистралата между София и границата със Сърбия да бъдат готови до края на годината“, посочи премиерът.

Работи се усилено и по изграждането на другия, 14,5-километров участък между ГКПП „Калотина“ и Драгоман. Строителните дейности на обекта стартираха в средата на февруари 2020 г. Инвестицията е за близо 165 млн. лв. и се финансира от Механизма за свързване на Европа на ЕС и от републиканския бюджет. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 2022 г. Към момента се извършват дейности по разчистване на строителна площ, премахване на хумус, разрушаване на сгради и асфалтови пластове. По трасето ще бъдат изградени четири пътни възела – „Калотина“, „Турмашка махала“ при 8-ми км, "Драгоман-Запад" при 13-ти км при пресичане с път III-813 Годеч - Габер и „Драгоман-Изток“ при 14-ти км. За третия 16-километров участък от бъдещата автомагистрала „Европа“ от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е изработен технически проект с ПУП-Парцеларен план, като предстоят действията по неговото прoцедиране, съгласно Закона за устройство на територията.

Трасето между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и е разделено на три части. Строителството на първите два участъка, по които се работи в момента, включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе.