Изискването за каски и свидетелство за управление на електрическите тротинетки само ще забави навлизането на ековозилата в градаската среда в София. Това заявиха от Българската асоциация за електромобилност във връзка с огласените от министъра на вътрешните работи Младен Маринов изискване за въвеждане на регулация на електрическите тротинетки.
Според Асоциацията предложените изисквания са в противоречие с публикувания за обществено обсъждане проект за изменение на Закона за движение по пътищата. Те ще възпрепятстват разпространението на тротинетките като екологичен, удобен и безопасен персонален транспорт.
Изискването за книжка при управление на тротинетка е бюрократична процедура и ще затрудни значително навлизането на този алтернативен транспорт, без да допринесе с нищо за повишаване на безопасността на участниците в движението, смятат от БАЕМ.
Шофьорите се отнасят по-непредпазливо към велосипедисти с каски и това допълнително увеличава риска от произшествия. БАЕМ препоръчва на водачите да използват каски, но по тяхно желание. Защитниците на тротинетките вече разработват упътвания и курсове по безопасност.
"Обръщаме внимание, че голяма част от водачите на електрически тротинетки са активни шофьори, т.е. по-големият брой тротинетки означава по-малко коли по пътищата. А именно автомобилите отнемат стотици животи годишно само в България и представляват реална опасност за безопасността на участниците в движението.
По-малко коли означава по-безопасни улици, което е и целта на МВР. Без да споменаваме всички останали предимства на електрическите тротинетки - нулеви емисии на вредни газове, бързина, удобство и по-голяма градска мобилност", посочва Владислав Стоицов, председател на Управителния съвет на Асоциацията.
По-рано днес стана ясно, че българска фирма също ще предлага ековозила на територията на София.