Шофьорите винаги са водили спор за надеждността на марките коли втора ръка, но сега тези терзания отпадат и се намесва статистиката, която е непредубедена. Източник на данните са резултатите от проверките на превозните средства, проведени от съюзите за технически прегледи (TUV) в Германия. Общо в статистиката са включени 9.5 милиона прегледа, извършени през последната година.

Прави впечатление, че средно 20% от автомобилите са имали значителни дефекти, които са им попречили да преминат прегледа от първи път, но резултатите, разбира се, варират значително в зависимост от възрастта на автомобила. Ето и списък на моделите и процента на колите със значителни дефекти.

Автомобили на възраст 2-3 години - средно 5.3% дефекти:

Citroen C3 Aircross - 9.4%
Volkswagen Sharan - 9,4%
Dacia Dokker - 10.8%
Dacia Logan - 11.6%

Автомобили на възраст 4-5 години - средно 9.0% дефекти:

BMW 2 Active Tourer - 16,7%
Volkswagen Sharan - 17,1%
Dacia Duster - 18.0%

Автомобилите на възраст 6-7 - средно 13.6% дефекти:

BMW серия 5 - 23,8%
Dacia Dokker - 24,4%
Dacia Duster - 24.4%

Автомобили на възраст 8-9 години - средно 19.0% дефекти:

Dacia Duster - 28,4%
Fiat Punto - 31.1%
Dacia Logan - 32.9%

Автомобили на възраст 10-11 години - средно 24.4% дефекти:

Dacia Logan - 35.6%
Renault Twingo - 35.9%
Renault Clio - 36,4%

Съдейки по публикуваните рейтинги, Dacia Duster и Logan могат да се "похвалят" с най-малко надеждност.

Сред най-старите автомобили в борбата за ненадеждност се включват компактното и субкомпактното Renault, а при "по-младите" неочаквано се открояват няколко модела на BMW и миниванът на VW, които не изглеждат твърде убедителни.

Сред най-често срещаните проблеми, независимо от възрастта на автомобилите, експертите посочват дефекти в окачването и спирачките, изтичане на масло от двигателя, неизправности на осветителните тела и изпускателната система.

Няма нито един японски автомобил сред най-ненадеждните, което за пореден път затвърждава мнението, че те са по-надеждни от европейските.