Анализирайки данните на Google, застрахователната компания Veygo състави класация на най-търсените марки през последните 12 месеца в мрежата. Победителят не се е променил спрямо предходното подобно проучване, но анализът показва и няколко изненадващи и любопитни факти.

Най-много в Google е търсено името на Toyota, като японският гигант е най-търсен от 57 от 171 държави по света. Челната тройка допълват BMW (25) и Mercedes-Benz (23), като двете марки държат съвместно лидерството в България. Месечно по света името Toyota е било търсено по 7,8 млн. пъти, следвана от Honda със 7 млн. и Ford с 6,4 млн. 

Проучването стига до извода, че по-голямата част от подобно търсене е свързано с потенциална покупка на автомобил, в 12 държави по света най-търсеното име е на Lamborghini, но едва ли във връзка със закупуване. Причината е, че става въпрос за едни от най-бедните страни по света като Ел Салвадор, Шри Ланка, Венецуела, Камбоджа и др.

Едва в седем страни най-търсена е била Tesla, но пък Илон Мъск може да се радва, защото една от тях е Китай (плюс Хонг Конг, Сингапур, Норвегия, Холандия).

Повод за радост няма Volkswagen, защото „народната марка“ е била най-търсена също само в седем страни, но само Италия и Испания може да се изтъкнат като по-сериозни пазари, иначе Беларус, Монако, Македония, Румъния или Андора не може да се похвалят с голям покупателен капацитет.

Само в пет държави родните марки са се ползвали с най-голям интерес от страна на читателите: Франция – Renault, Германия – Mercedes-Benz, Индия – Maruti Sazuki, Малайзия – Perodua и Швеция – Volvo.

ТУК може да видите целия списък с най-търсените автомобилни марки по държави.