В Норвегия практически е невъзможно да стигнете от едно голямо населено място до друго, без да ви се наложи да пресечете голяма планина, гора или да трябва да се качите на ферибот, за да минете през фиорд.

Това е една красива страна, но нейната сложна география е създадена от лабиринт от фиорди, ледници и планини, което означава, че много норвежки общности остават изолирани от една от друга по време на дългите зимни месеци.

До преди години съседните села можеха да са на по-малко от два километра едно от друго, но хората от двете страни на фиорда или планината, да не се познават изобщо.

Това беше преди Норвегия да започне изграждането на широка мрежа от тунели. Когато фиордите са твърде дълги, за да се изгради над тях мост, под тях се копае тунел, което прави шофирането през страната много по-лесно.

Днес в скандинавската страна има над 900 пътни тунели с обща дължина над 750 км, като най-малко 33 от тях са подводни. Най-дългият от тези инженерни творения е тунелът Lærdal. Той е с дължина от 24.51 км и свързва селата Lærdal и Aurland, но фундаментално свързва столицата Осло с втория по големина град - Берген.

Всъщност най-дългият тунел е Gotthard в Швейцария, но той се използва само от влакове. Докато тунелът в Норвегия е за моторни превозни средства. Той е построен през юни 1992 г. и се преминава за около 20 минути.

За да не загубят шофьорите своята концентрация, водеща до злополуки, монотонността е прекъсната от леки завои между правите участъци на пътя. Освен това на всеки 6 км интервал има пещери, предназначени за спиране за кратка почивка.

Пещерите са изградени и заради хората, които страдат от клаустрофобия. Специално внимание е обърнато на осветлението в тунела, което е в синя и жълта светлина. Вентилацията на тунела също е била голямо предизвикателство. Lærdal е първият в света тунел, оборудван с инсталация за пречистване на въздуха, която премахва следите от прах и азотен диоксид.

ОЩЕ НОВИНИ ЧЕТЕТЕ ТУК!

TrafficNews.bg