В разгара на зимата практичното комби MINI Clubman се сдоби със задвижване на четирите колела 4х4, което британците обозначават с абревиатурата All4.

Двойното предаване в новото MINI Clubman е с електрохидравлично регулиране и повишава ефективността на автомобила върху настилки с ниско сцепление, като сняг например. Новият модел е идеална алтернатива и допълнение към характерното за MINI предно предаване. Системата за задвижване на четирите колела All4 предава въртящия момент от предния мост към задните колела посредством двустепенен карданен вал и прикрепен към задния мост диференциал с многодисков съединител.

В следствие на взаимодействието на системите All4 и DSC (за динамична стабилност) новото MINI Clubman позволява на водача си особено спортно управление, като му осигурява пъргави реакции, отлично сцепление и стабилно поведение във всякакви метеорологични и пътни условия.

Двете системи следят прецизно пътната обстановка и промените в стила на шофиране и се адаптират мигновено към съответната ситуация. 

Системата за задвижване на четирите колела All4 предава въртящия момент от предния мост към задните колела.
 

Новото MINI Clubman All4 дебютира с два мощни двигателя с турбокомпресор, директно впръскване и променливо управление на клапаните и на разпределителните валове. Бензиновият мотор в Cooper S Clubman All4 е 2,0-литров 4-цилиндров с мощност 192 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 280 Нм при 1250 об/мин, който при Overboost достига 300 Нм. Стандартно този мотор е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а по желание може да се поръча и 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,0 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. Средният разход на гориво е 6,9 л/100 км.

Дизеловият вариант MINI Cooper SD Clubman All4 се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров двигател със 190 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент е 400 Нм в интервала 1750-2500 об/мин. Ускорението от 0-100 км/ч става за 7,2 секунди, а максимална скорост е 222 км/ ч. Средният разход на гориво е 4,8 л/100 км. Дизеловият двигател се съчетава стандартно с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic. 

Мощните двигатели и предаването на тягата към всички четири колела правят Clubman All4 още по-практичен през зимата.
Мощните двигатели и оптимизираното сцепление чрез предаването на тягата към всички четири колела правят новото MINI Clubman All4 още по-практично и удобно за пътуване на дълги разстояния през всички сезони. В същото време е запазено отличителното за марката MINI усещане за управление на картинг.
Новото MINI Clubman All4 е с еднораменно окачване на предния мост и многораменно на задния, което осигурява висок комфорт на возене. Радостта от шофирането е подсилена от опционалната 8-степенна спортна автоматична трансмисия Steptronic с пера за превключване от волана и функцията Launch Control за динамично ускорение от място. В стандартното оборудване на MINI Clubman All4 са включени електромеханично сервоуправление с функция Servotronic, динамичен контрол на стабилността (DSC), включително динамичен контрол на сцеплението (DTC), електронен блокаж на диференциала (EDLC) и Performance control, спортно окачване и динамичен контрол на амортисьорите със стандартни 17-инчови алуминиеви джанти или опционалните 19-инчови лети джанти.
 
Дизайнът е с динамично издължен силует, дълга линия на покрива и скосена задна част.
Дизайнът на каросерията на новото MINI Clubman All4 е с динамично издължен силует, подчертаващ широчината контур на раменете, дълга линия на покрива и скосена задна част. Постигнати са оптимизирани аеродинамични характеристики, благодарение на въздушните отвори в предната броня и зад предните калници.
Четирите врати на купето и двете странично отварящи се врати на багажника улесняват достъпа до салона и функционалността на товарене на багаж. Обемът на багажното отделение е 360 литра, задната облегалка може да се сгъва в съотношение 40:20:40 и максималният товарен обем достига 1250 литра.

Интериорът е с характерния за марката отличителен дизайн с широко арматурно табло с преминаваща по цялата широчина на кокпита лайсна. На кормилната колона е поставен комбиниран уред, а на централната конзола има голям кръг с LED светлинен пръстен и дисплей за развлекателните, телефонните и навигационните функции. На средната конзола са подредени бутоните на електрическата спирачка за паркиране и контролер, както и две поставки за напитки, отделения за вещи и подлакътник.

Функционалността е осигурена чрез четирите странични врати и двете симетрични задни врати на багажника.
TNS.bg