Категорията на хотела или къщата за гости в която ще отседнем е сред ключовите фактори, на които обръщаме внимание, когато избираме къде да отседнем. Какво се крие зад „звездите” на един хотел?
Общо казано категорията на даден хотел се определя на база съответствие с минималните задължителни изисквания, посочени в Наредбата за категоризиране на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения за изграждане, обзавеждане и оборудване, обслужване, предлагани услуги и професионална и езикова квалификация на персонала. Тъй като трудно биха се посочили конкретните изисквания към отделните категории с няколко изречения, обобщено може да се каже, че с увеличаване броя на звездите изискванията към персонала се завишават. Логично, завишават се и изискванията, свързани с изграждането, обзавеждането и оборудването с цел повишаване на комфорта за клиентите, както и по отношение броя и вида на предлаганите услуги.
Обектите с категория „три звезди” или по-висока категория трябва да имат лоби бар. Хотелите от по-висока категория трябва да предлагат на своите гости също така фитнес зала, масажна зала и сауна,съобщава infosi. Минибар, телевизор, ваза, настенно художествено произведение, папка с рекламни материали и указатели „Почистете” и „Не смущавай” са сред задължителните атрибути на стая в хотел с категория „три звезди”. За категория „четири звезди” стаята трябва да бъде оборудвана и с обезопасен сешоар, козметично огледало, халати и чехли за еднократна употреба. Подмяната на спално бельо и кърпи се извършва минимум на 3 дни за категориите „една звезда” и „две звезди”, на 2 дни за категория „три звезди” и всеки ден за категориите „четири звезди” и „пет звезди” по желание на госта.
TrafficNews.bg