Над 50% от световните продажби на нови автомобили се реализират в едва три страни, става ясно от статистиката за 2015 година на агенция focus2move. Въпросните най-големи пазари в света са Китай, САЩ и Япония. През 2015 година в тези три страни са продадени общо над 48,5 млн. нови коли, или 52,6% от всички реализации през годината.
На Китай се падат около 25 мнл, на САЩ - 18,5 млн., а на Япония - 5 млн. автомобила.
С една позиция нагоре до място 4 се настанява най-големият пазар в Европа - Германия с 3,44 млн. продажби. Следващата позиция е за Индия (3,42 млн. продажби), която също се изкачва с една позиция нагоре спрямо предходната година.
В топ 10 попадат още Великобритания (изкачване 3 места), Бразилия (спад с 3 места), Франция (без промяна), Канада (изкачване 3 места) и Южна Корея (изкачване 3 места). Съществен спад - от 7-мо на 12-то място, отбелязва пазарът на Русия, който изживя сериозна криза през годината.
Към момента статистиката все още не е финализирана, тъй като липсват данни за най-малките пазари. Събраната информация обаче е достатъчна, за да може да се обяви, че 2015 година поставя рекорд по брой продадени нови коли, се казва в съобщението от focus2move.
Световните продажби на нови автомобили през годината достигат 89,4 млн. (леки + лекотоварни автомобили), или с 2,3 на сто повече спрямо 2014 година. Това е шести пореден рекорд.
Колкото до България, тя е извън топ 50. На въпросната последна позиция е Ирак с над 120 000 продажби. За сравнение у нас са продадени 23 500 нови автомобила през 2015 г., което вероятно означава, че няма да намерим място и в топ 100.
TNS.bg