
Репетициите на спектакъла ни „Закуска в Тифани“ беше като фойерверк, един кратък, но радостен миг. С тези думи режисьорът Диана Добрева определи репетициите на най-новия премиерен спектакъл на Драматичният театър. Великият роман на Труман Капоти, претворен на сцена, ще се срещне с публиката на 19 октомври от 19 часа в Голямата зала.
„Представлението беше една хрумка, мечта, зад която стоят обичайните заподозрени – Диана, Мира Каланова, Петя Диманова и към тях се присъединява Марина Райчинова. Всичко това се случва с осезаемото усилие на театъра, начело с актьорите. Те ще ви изненадат приятно и се надявам това да е новото любимо представление на пловдивската публика“, каза директорът на Драмата Кръсю Кръстев.
Александър Секулов, който стои зад драматизацията на романа сподели, че за първи път е гледал целия процес със спокойни очи и се е наслаждавал на работата на екипа.
„Този спектакъл е един урок, главната героиня Холи е пътничка, а ние живеем в свят, който е спрял. В това виждам светла ирония и доказателство, че нищо не спира. В края на краищата свободата и красотата имат прелъстителна сила. Нещо, което прави човека щастлив и малко тъжен. „Закуска в Тифани“ е тази кратка среща с красивото и това прави спектакълът много специален“, каза Секулов.
Сценографът Мира Каланова не скри радостта си, че на общото замиране на театралната дейност, екипът е имал е шанс да работи в обичайният си ритъм.
„Това е най-трудното представление, което сме правили. Смятахме, че чисто технически няма да е толкова тежко като „Одисей“, но се оказа и по-сложно. Декорът, цялото сценично пространство е най-динамичното, което сме създавали досега. Точно, за да пресъздадем Холи като пътничка, както се определя самата тя“, обясни Диана Добрева
Тя допълни, че на сцената ще има силно взаимодействие между кино и театър и това е едно от най-силните постижения на пловдивския спектакъл. А най-важната роля в това взаимодействие имат актьорите, на които се налага да говорят дори на италиански, японски език и на местен африкански диалект. Костюмите също са истинско бижу, защото Марина Райчинова се е постарала да пресъздаде романтизма на епохата, но през един съвременен леко ироничен поглед.
Драматургът Александър Секулов се е придържал към класическия текст и за разлика от познатия на всички филм, финалът не е изместен. В действието е имплантиран друг разказ на Капоти. Оказало се, че фондацията, която държи авторските права е била категорична да не се променя финалът, защото Капоти е бил силно разочарован, когато е гледал филма. Целият екип подчерта, че е възхитен от смелата работа на пловдивската Холи – 22-годишната актриса Климентина Фърцова.
„Заповядайте да я гледате, тя е голям боец“, каза Диана Добрева.
Още от категорията

Разпадът на Балабановата къща открит преди десетилетие, експерти готвят становище от 2021 г.


Акценти

Пожар край пловдивско село, пушеците се виждат на километри

Тодор Неделев се завръща в Ботев Пловдив


Тежка катастрофа на пътя Пловдив-Карлово




