Глад за изкуство ли е да присвоиш публично изложено изкуство?” – пита екипът на Художествена галерия – Казанлък, който сигнализира чрез пост в социалните мрежи за откраднати парчета от съвременно произведение на изкуството, включено в мащабния артистичен проект „Глад”. Засегната творба се казва „Кутии с тактилно изкуство" и е на български автор – проф. д.н. Атанас Тотляков. Тя представлява серия от три дървени кутии в червен цвят, експонирани на две от 22-те локации в Казанлък, в които са композирани пластични структури, получени чрез жест на стискане на акрилна моделираща паста в дланта на автора. Търсено е взаимодействието с публиката, като възприемащият произведението може да докосне конкретния пластичен експонат. И крадците точно това са направили. Но вместо само да докоснат експоната, те са дръпнали две от парчетата, прибрали са ги в джоба и са изчезнали. Случката се разиграла по време на Коледните празници, а парчетата и до днес са в неизвестност.

„Едно невинно на пръв поглед „заемане" на изложбен артефакт е неблагоприятно деяние не само по отношение на физическата липса, а и негативен знак към обществото в града. А темата за тактилното изкуство е основна за проф. д.н. Атанас Тотляков, който е водещ представител в този начин на творческо мислене,” – пишат от галерията.

В проекта „Глад" на Художествена галерия – Казанлък художникът участва с „Тактилни кутии за изкуство", разположени на две локации – в магазин за чанти и куфари „Макао" и Туристически информационен център. Творбата представлява серия от три дървени кутии в червен цвят, в които са композирани пластични структури, получени чрез жест на стискане на акрилна моделираща паста в дланта на автора. Кутиите са посредник между творческата интенция на автора и всички вещи, с които непрестанно сме в телесен контакт. Гладът в тази форма на съществуване е чувство на недостиг, който е породен от желанието да съзерцаваме самата същност на нещата през и чрез собствените си тела.

Екипът на галерията отправя призив за връщането на артефактите към човека, който ги е взел, като гарантира за неговата анонимност.

„Това би било жест към усилията ни и ще осмисли съществуването на тази локация от проекта „Глад", тъй като те са съществената част на произведението и идеята на автора,” – споделят още галеристите.