Името на Родопския драматичен театър бе замесено в грандиозния скандал за източване на пари от Министерството на културата, който гръмна след задържането на диригента Левон Манукян. Участвал ли е директорът на трупата от Смолян Румен Бечев и има ли злоупотреби с публични средства, коментира той в интервю за TrafficNews. 

- Г-н Бечев, вие работил ли сте с Петко Писков?

- Познавам го, говорили сме с него, но всичко, каквото става в театъра, го правя аз. Няма нещо, което да ме притеснява.

- Все пак, бихте ли обяснил от какъв характер бяха съвместните ви дейности с него?

- Какво заедно? Просто го познавам.

- Но по никакъв начин той не е бил част от художествения и всякакъв друг живот в Родопския драматичен театър, така ли?

- Той е идвал няколко пъти, когато имахме едни представления, гледал е и така.

- Назначавани ли са някакви хора в театъра с неговото посредничество?

- Имаше предложение, но аз съм малко така… Не знам какво да кажа.

- Тоест вие сте категоричен, че не сте работил с Петко Писков – например той да ви даде външни спектакли, вие да назначите част от актьорите и така те да станат част от репертоара на театъра и да се дотират от държавата?

- Момент! Това беше, когато още с Кирил Кирилов, защото те бяха заедно, доколкото знам. Тогава – миналото лято, направихме така, че да има представления.

- Какво значи да има представления? Разкажете ми детайлно.

- Кирил предлага негово готово представление. За да спазим правилата, аз назначавам половината актьори, докато минат всички представления. Те винаги са по четири човека.  Това беше в летния период и след това ги освобождавам.

- Тоест, за да изпълните изискването за участие на трупата в спектакъла, вие назначавате актьорите, а после и освобождавате?

- Да.

- Защо не разчитате на собствената си продукция, а откупувате спектакли, билетите от които след това се дотират от държавата?

- Правим собствена продукция, но онова лято просто ми трябваха такива представления. Бяха три на брой. Театърът беше в доста лошо  състояние и исках съвсем законно да направя така, че да не сме на опашката и да не можем да правим представления, защото не ни стигат парите.

- Как откупувахте тези представления?

- Вижте в момента нямам разум даже. Просто ви го казвам това нещо. Аз съм един човек на доста години и това ми дойде в повече.  Без главната счетоводителка ми е трудно да говоря, но тя още не е в театъра.

- Вие имате ли някакви притеснения, че може да е злоупотребено с подписа ви?

- Много е вероятно. Пак казвам – не знам. От няколко дена главата ми стана на нищо. Пресмятах, мислих, но знам абсолютно сигурно, че ако ми направят проверка, ще установи, че всичко е както трябва.

- Доколкото знам полицията вече е иззела документи, свързани с разследването…

- Да. Това се случи вечерта в петък след премиерата ни. Най-наясно е главната ни счетоводителка. Дори и нещо да съм пропуснал аз, тя няма как, защото все пак става дума за пари, които трябва да минат през нея. Ако имаше нещо, то щеше да се знае.

Всичко ми дойде като гръм от ясно небе.

- Нека пак да ви попитам – вие лично не сте подписвал трудови договори на 40 човека, както оповестиха от прокуратурата, така ли?

- Подписвал съм договори, когато са ми трябвали хора в случай, че не мога да си ги направя нещата тук в театъра. Но всичко това е документирано. Наемал съм актьори, но не само – за изработка на декори. Търся си хора, които могат да ги изработят.  Това е едното, но има и много други неща.  Не са само актьори.

- Този Писков бил ли е посредник за наемането на такъв тип служители?

- В мое присъствие – не. Тепърва ще трябва да си изясня някои неща в разговорите с полицията. Тогава всичко ще стане ясно. Защото има толкова неща, които въобще не съм ги мислил и не са се случвали. Това малко ме притеснява.

Най-добре да се изчака, след като направим разговора с разследващите органи.  Ако нещо съм сбъркал, няма проблем. Ще напусна.