Пловдивчанка е номинирана за престижна международна награда. Гергана Аргирова, която работи със студенти, деца и възрастни, както и с хора с аутизъм в своята музикална школа London Music Box в Лондон, е финалист в категорията ''Образование и Академия'' на WeAreTheCity Rising Star 2020. Тя е единствената българка в листата на #WatchTop100 в Обединеното Кралство.
Бизнес наградите са за постижения и талант на жените. Провеждат се за 6-а поредна година и лансират бъдещи лидери сред дамите, в духа на еманципацията и равенството между половете. Избира се и „Компания на годината”, която подкрепя таланта на жените. Досега за постижения са отличени 550 дами - 450 в Обединеното Кралство и 100 в Индия. Гласуването продължава до 1 май, като всеки може да подкрепи пловдивчанката, като гласува за нея на сайта на конкурса. На 11 май ще бъдат обявени победителките, церемонията по награждаването ще е на 2 октомври.
Гергана е завършила Национално училище за музикално и танцово изкуство “Добрин Петков” в Пловдив със специалност пиано. След 12 клас е приета в частен университет в Денвър (Колорадо) с пълна стипендия и така заминава за Америка да учи бакалавър, специалност пиано. Там я приемат в Honours Program, програма само за студенти със специален талант и отличен успех, който трябва да се задържи през целия период на обучение. След дипломирането си университетът ѝ предлага пълна стипендия за магистър и остава там още две години. Живяла е в Милано, Италия, чрез програма за обмяна на студенти, а от 2012 г. е в Лондон. В началото там й било трудно – не знаела каква е системата, как да си намери работа и къде да търси. Имала само себе си, талантите и дипломите си и мечтаела един ден да има собствено училище.
„Идеята за London Music Box дойде, след като моя позната ме попита дали искам да се занимавам с нейния син, който беше с аутизъм. Не можеше да намери учител, който да специализира в това. Съгласих се и започнахме работа. Постепенно ми стана много интересно да работя с такъв тип хора, тяхната връзка с музиката и позитивно въздействие на музиката върху тях. Записах се на курсове, които ми дадоха по-специфична насока за работа с хора със специални образователни нужди. Същевременно забелязах, че имаше интерес и нужда от такъв тип музикална школа и реших да я създам”, разказва българката.
Намира и други преподаватели, с които заедно насърчават децата със и без аутизъм да се занимават с музика в една сплотена и насърчаваща среда. Учениците им са различни - някои имат проблем с говора, други с движението, трети с емоциите. Музиката обаче е средството, което им помага да се отпуснат, да се забавляват, да определят и изразят своята личност.
Мечтата й е някой ден да създаде музикална школа и в България. „Правила съм опити да вляза в контакт с хора, които работят в тази сфера, но до момента безрезултатно. Ще е наистина страхотно да създадем подобна школа и в България, за да може хората с аутизъм да имат по-голям шанс за реализация. Силно се надявам да помогнем на тези хора да са чувстват по-приобщени в обществото”, допълва Аргирова.