Чували сме за много кампании и идеи започващи с призива "SOS!". Това е нещо различно. Обикновено правим какви ли не SOS обръщения към публиката. Тук нещата се насочват в друга категория. Този път, чрез една изложба представяме специален социален проект, целящ да привлече по-широката аудитория. Това бе нестандартното решение да започне една кампания, изцяло отворена за хората и насочена към тях.
Какво се криеше под опакованите платна с тъжния диалог?
Вече не е тайна. Искахме да видим реакцията на хората. Да ги докоснем чисто социално. Да ги накараме да мислят различно. Различно и по-точно човешки. Да не забравят своите близки и роднини. Да не забравят своите баби и дядовци. Да се сещат за тях, по-често. Понякога няма нужда от специални грижи, а "Час внимание!". Ето, защо носи това име националната кампания, която стартира официлано вчера. Кампанията е по идея на компанията „TRAFFIC” и се осъществява съвместно с Българският Червен кръст. Изложбата се осъществи и с любезното съдействие на Община Пловдив, отдел "Култура", които подкрепиха идеята и каузата.
Изложбата е дело на известният пловдивски фотограф Неделиян Нешев и съдържа серия портрети на възрастни хора. Точно тези възрастни хора, които са били посещавани и на които е указвана помощ. Въздействащите фотографии са придружени и от личните истории на самотните хора. Историите са дело на Парашкева Иванова, главен реадктор на https://www.facebook.com/trafficnews.bg. За да разкажем и да покажем този социален проект използвахме този артистичен начин и заложихме на открита изложба. Освен, че тя е заключила в себе си тъгата и самотата на възрастните хора, успя да привлече вниманието на обществеността. Стартът на кампанията беше сложен официално вчера пред Градска художествена галерия - Пловдив от екипът създал идеята. Това беше екипът на компанията Traffic, директорката на БЧК - Таня Георгиева, зам.-кметът по Култура - Стефан Стоянов и Негово Преосвещенство Знеполски епископ Арсений от Пловдивска Света Митрополия. Важен момент беше, присъствието на възрастните хора, които са част от изложбата със своята лична история и портретите, показващи самотния им живот.
Изложбата може да разгледате до 28 септември.
Първата група с доброволци за посещение до възрастните хора ще започне на 26-ти /петък/. Ако, сме ви докоснали и имате желание да се включите към нас като доброволец, информация за това, може да получите на националния телефон: 070017123 и от медийния партньор на програмата – сайтът http://trafficnews.bg/ и на сайта на БЧК Пловдив www.redcross-plovdiv.org.
Още информация за проекта и неговата идея, може да прочетете тук:
До момента освен физическа охрана на възрастни хора в отдалечените села, компанията прави и здравен мониторинг на всички свои абонати. Охранителите на фирмата са преминали курс за оказване на първа долекарска помощ. Предварително се изготвят лични досиета и здравни карти. Патрулите пазаруват лекарства по рецепти на възрастните хора, както и хранителни продукти. При спешни случаи се осигурява транспорт до лечебно заведение. Проектът се осъществява в партньорство с „Виваком”.
Български Червен кръст Пловдив се присъедини към програмата със специално обучен доброволчески екип, който следи всяка седмица за състоянието на възрастните хора в различни населени места.
„SOS! Час внимание!” е новата програма на компанията „ТРАФИК” , насочена към самотните възрастни хора. Тя е естествено продължение на социалния проект „ТРАФИК SOS – С грижа за хората”, който постави основите на нов тип социално отношение и осигури спокойствието, от което тези хора се нуждаят.
„SOS!” Час внимание!” е инициатива, която цели да ангажира всеки, който има възможност и добра воля да се включи в ежемесечните акции на „ТРАФИК” и БЧК.
Доброволците ще гостуват на самотните възрастни хора, ще разговарят с тях, ще ги изслушват и ще им помагат . Споделените проблеми ще бъдат отбелязвани в специален личен картон, за да може да се търси индивидуален подход за решаването им.
На Телефон на доверието на БЧК – 032 6151, възрастните хора могат също да доверят своите проблеми и да получат профeсионална подкрепа.
Освен към доброволци, кампанията „SOS! Час внимание!” е отворена и към големите фирми и компании, които могат да се включат в нея, чрез ангажиране на своите служители в доброволчески дейности.
Десислава Христозова