Акцентът за 2015 година в националната туристическа програма ще бъдат културно-историческите маршрути, каза във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от БТА.
Според нея целта на програмата е България да бъде разпознаваема и да се превърне в целогодишна туристическа дестинация.
В рамките на откриването на Международното изложение "Културен туризъм" министър Ангелкова посочи, че България се нарежда на едно от първите места в Европа по наличие на артефакти и културно-исторически обекти.
Повече от 40 хиляди са културно-исторически обекти на територията на страната и около 4200 религиозните храмове и това трябва да бъде използвано, за да привлича както български, така и чуждестранни туристи, отбеляза министърът.
В световен мащаб повече от 60 процента от туристите избират дестинация заради културата на съответната държава, която посещават.
У нас около 30 процента от българите избират да посетят даден град заради историята и културата, която има, а чуждите туристи у нас, които се интересуват от културно - историческото наследство са около 40 процента.
"Нашата цел е да обърнем тези числа и процентите да се увеличат", посочи Ангелкова.
Според нея за да се увеличи посещаемостта на българските курорти е необходимо да бъде предлаган достъпен и качествен туристически продукт.
Предстои промяна в законодателната уредба в посока намаляване на административната тежест за семейния и малък бизнес в бранша. Ще бъде завишен контролът по отношение на качеството и услугите, които се предлагат, уточни министърът.
На база предварителни проучвания повече от 63 процента от българите са заявили желание да почиват на родните курорти, но това не са реални резервации, уточни тя и допълни, че е необходима много работа за да бъдат реализирани тези прогнози.
В културното изложение, което се организира за 12 път във Велико Търново участват над 70 български и чуждестранни изложители. Сред тях са общини, туристически компании и организации от ЮАР, Хърватска, Индонезия, Виетнам, Индия, Китай, Гърция, Русия, Румъния, Мароко, Корея, Македония и България.
Общо 60 рекламно-информационни щанда са разположени в изложбения комплекс "Рафаел Михайлов".
В приветствието си кметът Даниел Панов призова за подкрепа на българския туризъм през настоящия сезон.
В програмата на форума са включени дискусии, посветени на потенциала на културното наследство и слабостите в експонирането и интерпретирането на историческите ценности.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации