Пловдивската автомобилна история е на повече от век. Изложба в Етнографския музей ще бъде посветена на автомобила в град Пловдив и региона, чрез фотоси и документи се разказва за пътя на автомобила през годините, развитието на автотранспорта и неговата роля за бита на хората и икономиката на града.
През 1908 г. е организиран редовен автобусен превоз по маршрут Пловдив – Станимака (Асеновград) и обратно, като за целта са били доставени английски пътнически автомобили Маudslay. Скоро след това започват да функционират още три автотранспортни линии. В началото на 20-те години на ХХ-ти век в Пловдив е създадено автомобилно шофьорско дружество, което участва като учредител на Първия конгрес на Автомобилния съюз в България през 1926 г.
На 10 април 1939 г. в Панаирното градче се провежда Първото автомобилно изложение в България. Внушителен за времето си е броят на изложените автомобили – над 40, а също е имало и мотоциклети, камиони и автобуси. През 1949 г. на Пловдивския панаир е представен първият и единствен български камион, наречен „Димитровец".
През 1956 г. в Пловдив завършва изграждането на първата тролейбусна линия извън столицата. Тя влиза в експлоатация през декември същата година и се обслужва от български тролейбуси „ТБ-51", произведени в столичния завод „Шести септември".
В тази изложба ще видите илюстриран процесът на развитие на автомобилизма в Пловдив. От първия автомобил на Харитон Кутев до емблематичната марка „Булгаррено", са събрани десетилетните усилия „модерното нововъведение" да успее да се наложи и от екстравагантна проява на снобизъм, от скъпа и опасна играчка да се превърне в необходимо средство, без което са немислими удобството и комфорта на гражданите.
Откриването на изложбата ще бъде на 11 февруари (четвъртък) от 17.30 ч. в Регионален етнографски музей – Пловдив.
TNS.bg
Още от категорията
Режисьорът Веселка Кунчева и началото на пътя към успеха