Бразилските власти са открили трупа на българския моряк, който изчезна мистериозно край пристанището Паранагуа преди 10 дни. За липсата му се разбрало при проверка на екипажа на борда на кораба „Славянка“, който е една от последните придобивки на БМФ, съобщава "Монитор".
Капитанът веднага е уведомил за липсата на член от екипажа, като бразилската брегова охрана е започнала издирването му. Информацията бе потвърдена от Параходството, откъдето уточниха, че инцидентът е станал на 1 август през нощта. Според информацията на специализираното морско издание maritime.bg, загиналият бил рулеви.
От БМФ казаха само, че е от изпълнителския състав и е с богат моряшки опит, като е работил за различни фирми и е плавал под чужд флаг. Според информацията от Параходството, след като бразилската брегова охрана е открила труп, за който предполагали, че може да е на изчезналия моряк, той бил разпознат от екипажа. Така вече имаме потвърждение, че това е нашият човек, казаха от БМФ. Те бяха много пестеливи в информацията, предвид започналото разследване на причините за гибелта на моряка. „В момента текат паралелни разследвания в Бразилия и България и затова не може да разкриваме повече подробности по случая“, каза шефът на пресцентъра Атанас Панайотов.
Корабът „Славянка“, който вдигна флаг на 11 май в Чингдао, Китай, е най-новото попълнение на Параходство „Български морски флот“ АД. Първият капитан на кораба е Виктор Станев, а първият главен механик – Димитър Ганчев. Корабът е построен през през 2012 г. в корабостроителницата Nantong Mingde Heavy Industry, Китай. Дължината му е 179,9 метра, широчината – 28,40 метра, газенето – 10,15 метра, а товароподемността 32 252 тона. Главният му двигател е STX MAN B&W, произведен в Южна Корея, с мощност 6480 kW, което му позволява да развива скорост над 14 възла.
Корабът е предназначен за насипни товари и разполага с 5 хамбара с обща вместимост 43 477 куб. метра и с 4 палубни крана, всеки с товароподемност от по 30,5 тона. Класификационната организация, която наблюдава „Славянка“, е Bureau Veritas, а корабът е регистриран под флага на Малта. Това е е третият кораб „Славянка“ в историята на Параходство БМФ АД с това име. Първият български търговски кораб „Славянка” е приет точно преди 52 години, на 5 май 1964 г. Той е построен през 1945 г. в Ню Орлиънз, САЩ, клас „Либърти – рудовоз”.
Първи капитан на парахода е Георги Гърдев, а първи главен механик – Тодор Кожухаров. Отначало е във флота на ДТП „Тексим“ и носи името „Андромеда”. Той е в експлоатация до 21 март 1972 г. Вторият наш търговски кораб с името „Славянка” е приет на 8 юни 1978 г. Той е 24 574-тонен бълкер(за насипни товари), построен във Варна. Първи капитан на кораба е Минчо Минев, а първи главен механик – Петко Петков. В състава на Параходство БМФ „Славянка” плава до 25 март 2011 г.
TrafficNews.bg