Бум на кражбите на коли от началото на годината отчитат отново от МВР. Този път обаче апашите са доста по-изобретателни. Те свиват колите не как да е, а с паяк. Сигналите за откраднати коли с паяк и репатрак само за последните 3 месеца са 47, пише "Стандарт". Возилата се "вдигат" най-често в центъра на София, и то в сутрешните часове.
В 76% от случаите автомобилите са с регистрация от провинцията. Крадат се не само скъпи возила, а и такива с цена между 5000 и 10 000 лв. В повечето случаи собствениците получават информация, че колата им е вдигната с паяк от работещи в близост магазини или охранители. Според разказите на очевидци апашите не се притесняват от никого, носят униформи и разговарят с минаващите хора.
"Единият дори даваше съвет как не трябва да се паркира така неправилно, а на мен ми се видя, че на предното стъкло на вдигнатата кола имаше талон за паркиране. Казах го на двамата мъже, защото не видях полицай с тях, но те ми обясниха, че не е правилно попълнен и се използва повторно. Замълчах си, защото наистина не го разгледах подробно на стъклото. След ден разбрах, че човекът не е намерил колата си на нито един наказателен паркинг", пише в показанията си случаен свидетел на кражба с паяк. Разследващи разказаха, че не са малко случаите и в които коли се крадат с репатраци. Става дума най-често за наистина закъсали автомобили на пътя, които чакат помощ.
"Хората вече не седят при колите си както едно време. Заключват или направо тръгват за помощ. Но вместо нея сигналите следят крадци, които директно отмъкват автомобила за части или пък го ремонтират и го изкарват през границата", обясниха криминалистите. Преди две години потърпевш от подобна кражба с паяк става и известният пластичен хирург д-р Ангел Енчев. Този род кражби започват у нас преди около 5 години. Тогава автоджамбазите първо се пробват в периферията на София и по Околовръстното шосе. Сега обаче безпроблемно навлизат в централна градска част, особено в районите на разширение на зелената зона за паркиране. Откраднатото се разфасова в автоморги в "Люлин", твърдят запознати.
Друга група действа предимно в района на северните квартали и центъра около жп гарата. Те предпочитат да работят вечер и вдигат по-стари коли, дори такива, които не са в движение. Разглобяват ги на части в района на "Илиянци", след което ламарините предават за скрап, а частите се пласират по малките магазинчета на столичната улица "Цар Симеон". Тези с репатраците са главно в районите на "Дружба" и "Младост". Те отмъкват всякакви коли, които са оставени от собствениците си на по-широките булеварди. Рядко влизат в междублоковите пространства, за да крадат. Основно разфасоват колите в малки гаражи около гара Искър. Разследващите са влезли в дирите на крадците, но досега нямат успех да заловят самия паяк, докато прекарва откраднатия автомобил. Във всички останали случаи няма как да се докаже, че с този вид превозно средство се извършват кражбите. Причината е, че крадците са се изхитрили и са регистрирали действаща фирма за изкупуване на коли за скрап или за оказване на пътна помощ.
TNS.bg
Още от категорията
Труп на наркозависим стресна пловдивчани навръх Коледа