Комуникационната кампания, с която правителството се опитва да овладее опитите за презапасяване на високите цени на някои продукти, засега не дава видими резултати. Призивите на вицепремиера към хората да са спокойни и да не се поддават на паника, очевидно не действат. Част от българите атакуват хипермаркетите и пълнят количките освен с олио, с брашно и захар. "Всяка трета количка в супера е пълна с тези продукти на стекове" разказва наш читател. 

Преди часове Нинова съобщи, че при масирани проверки на инспектори на КЗП в хранителните вериги, са установени огромни разлики между доставни и продажни цени. 200 обекта са проверени в страната през последните 24 часа.  Бяха дадени и три примера от марки олио. Те били доставяни на цени от 2,97 лв., 3,21 лв и  2,92 лв. за литър, а съответните им цени на рафтовете били – 5,99 лв., 6,49 лв., 4,99 лв. за литър.

„Говорим за разлика от над 100%, която  си слага търговецът. Това не е ли спекула? Възложила съм проверка на КЗК за изкривяване на пазара и ако има такава, съответните вериги ще понесат санкции. КЗП пък ще глобят вериги магазини, на които цените в брошурите се разминавали от тези в магазините”, закани се Нинова.

Междувременно в брошурите на някои от хранителните вериги се появи информация за промоция на олио и в събота като то ще се търгува на цени от около 3 лева. Служителите там очакват "военно положение" и ще бъдат въведи ограничения в количествата. 

Парадоксалното е, че в началото на първия локдаун през 2020 година голяма част имаше подобна истерия за презапасяване , като се купуваха огромни количества брашно, олио и варива. Мнозина признават, че в последствие са изхвърлили голяма част от закупените хранителни продукти, тъй като са се развалили. 

В този ред на мисли, правителството вероятно трябва да промени комуникационната си стратегия, защото подобни успокоителни мантри от типа "За Бога , братя, не купувайте" не работят. И това е ясно още от 1991 година.