По-добър ли е градският транспорт в Пловдив? Превозвачите си искат обещаното, но никой не търси тяхното

Тримата частника веднага скочиха да си търсят обещаната компенсация от 500 000 лева от новия кмет

Пловдив
03.12.2019 21:00 2757 9
По-добър ли е градският транспорт в Пловдив? Превозвачите си искат обещаното, но никой не търси тяхното

Пари срещу по-добра услуга в градския транспорт! Това бе договорката през юли между тримата превозвачи, които държат 100% от линиите в Пловдив с вече бившия кмет Иван Тотев. В договарянето влезе и тогавашният областен управител и сегашен кмет Здравко Димитров.

След дълги преговори и тежки думи, Община Пловдив пое ангажимент да намери 1 млн. лева, като сумата бъде разпределена на два транша от 500 хил. лева  - една през лятото, а другата до края на 2019-а. Е, първата сума бе усвоена, кметът се смени, а превозвачите отново  наддадоха вой  - загуби от 100 хил. лева на месец , били пред фалит и всеки момент може да спрат автобусите. Или както се казва – „Старата песен на нов глас”.

Новият кмет вече търси откъде да вземе половин милион, за да го даде на превозвачите, въпросът е дали трите фирми са спазили своя ангажимент?

Той беше ясен -  да бъдат изчистени всички проблеми, свързани с внедряването на системата  за електронно таксуване, неработещите климатици и отопление, неспиране на спирки, край на грубото отношение към пътници и пропускане на курсове.

Не е необходимо да пътуваш всеки ден с градски транспорт, за да знаеш, че нищо от това не е изчистено. И до момента повечето устройства в автобусите от Транспортния проект не работят, оплаквания от отвратителното отношение на кондуктори и шофьори пък не спира.  През ден те са герои в пловдивските медии с най-различни изцепки.

Така логичният въпрос е защо градските власти да продължават да наливат парите на пловдивчани в бездънната яма градски транспорт при положение, че нищо от това, което превозвачите обещаха, не бе спазено?

Само тази година компенсациите и дотациите са вдигнати с 1,5 млн. лева и общата им стойност е 7,5 млн. лева на година. Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков твърдят, че загубите им дотук са 3,6 млн. лева, въпреки тези дотации.

Така по прости сметки излиза, че е въпрос на време отново тримата да поискат ново увеличение на компенсациите.  Друг въпрос, който изниква е защо нито един от превозвачите не възрази на конкурса за 10 от линиите в градския транспорт, който бе пуснат от Общинския съвет в края на мандата. На практика конкурсът и договорите са копи пейст на тези, които се изпълняват в момента. Логиката е, че те не са рентабилни, но е повече от ясно, че тримата превозвачи пак ще се явят на тях . Причината е кристално ясна – на тях им е изгодно на всеки техен вой, Община Пловдив да им хвърля по 500 000 лева. Че кой не би бил доволен?  

Здравко Димитров и новият зам.-кмет по финансите Илия Кирчев казаха, че започват да затягат финансовата политика на Община Пловдив.  Повече от ясно е, че подобно раздаване на пари не влиза в това определение.

От градските власти вече дават заявка за направата на общинско предприятие по транспорт,  с което сами да си обслужва линиите от публичния транспорт. Вероятно начинанието ще е доста скъпо, но както стана ясно – Община Пловдив няма финансовия ресурс да издържа една бездънна яма, каквато се явява в момента градския транспорт, а на всичкото отгоре услугата съвсем  да не е на ниво.

Дори не е необходимо да се казва как  10 големи града в страната  извоюваха 402 млн. лева за закупуването на електробуси.   През това време в Пловдив се мъчим да въведем система за 20 млн. лева вече 5-та година, която трябва да показва автобусите на дигитални табла и да има електронно таксуване.

Докато Пловдив налива милиони в частни превозвачи - 10 общини взимат електробуси за 402 млн. леваЩе се намери ли решение за бездънната яма градски транспорт, или проблемите още ще се неглижират?

 

Напишете коментар
Вашите коментари през Trafficnews.bg
9 Коментара
Сортирай по
коментар

Ко, Не 01:28, 14.12.2019

В по развитите страни, градове над 300 хиляди, градският транспорт вози над 50% от пътниците, у нас 10-15%.

Oтговора0
коментар

Хаха 06:56, 04.12.2019

Пинокио, ко избръщолеви пак... Смешник лъжлив...

Oтговора0
коментар

Минчев 07:06, 04.12.2019

Кога ще разследват Тотев за Транспортния проект? Защо шофьори продават билети в движение, вместо да работи електронната система? Кога шофьорите ще бъдат задължени да спират на всички установени спирки? Кога ще започнат да спазват разписанията?

Oтговора0
коментар

Минчев 07:06, 04.12.2019

Кога ще разследват Тотев за Транспортния проект? Защо шофьори продават билети в движение, вместо да работи електронната система? Кога шофьорите ще бъдат задължени да спират на всички установени спирки? Кога ще започнат да спазват разписанията?

Oтговора0
коментар

Минчев 07:06, 04.12.2019

Кога ще разследват Тотев за Транспортния проект? Защо шофьори продават билети в движение, вместо да работи електронната система? Кога шофьорите ще бъдат задължени да спират на всички установени спирки? Кога ще започнат да спазват разписанията?

Oтговора0
коментар

Попова 12:54, 04.12.2019

Пари срещу по-добра услуга в градския транспорт???? Каква услуга? Нагли шофьори и кондуктори! Каращи, като на рали! Неспиращи на спирките! Скандали в автобусите! Затаили дъх от страх пътници, да не би да не стигнат живи и здрави , или да не бъдат нахокани от шофьора! Нередовно неработещи предни врати! Предлагам управниците да се повозят малко в така наречения градски транспорт и тогава да оценят услугата на превозвачите. Лично няколко пъти съм се обаждала във фирмата превозвач на автобуси №6 и №22, но за жалост без резултат. Това е наглост!!!

Oтговора0
коментар

ВАТМАН 13:51, 04.12.2019

ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В ПЛОВДИВ ТРЯБВА ДА Е ОБЩИНСКИ , ЧАСТНИЦИТЕ ВЪНКА. ДО СЕГА НЕ ДОКАЗАХА, ЧЕ МОГАТ ДА ПРЕДЛАГАТ ДОБЪР, РЕДОВЕН, ТОЧЕН, ЕФЕКТИВЕН И БЕЗОПАСЕН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ !!! АКО ГИ ТЪРПИМ ОЩЕ 5 ГОДИНИ ЩЕ ИЗДАДЕМ БАГАЖА ПО ТЕХНИТЕ "ЩЪРКЕЛИ" ,. ШОФЬОРИТЕ ИМ СА БЕЗОБРАЗНА АРМИЯ ОТ ПЕНСИОНЕРИ С НЕРВИ В ДИВАШКО НАДПРЕВАРВАНЕ. ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ Е СОЦИАЛНА ДЕЙНОСТ И ТОЙ ТРЯБВА ДА Е ОБЩИНСКИ!!!!! ПИСНА НИ ОТ ЕКСПЕРИМЕНТИ!!!

Oтговора0
коментар

hhhahhahha 21:33, 03.12.2019

e kak za6to we? ami ciganinut amed doaaan si iska polagaemoto w licito na postaveniqt si pudel petko 4olaka nzm koi my e pokrovitelq na do6kov su6to no nai ve4e e ot kruga na amed doaaan predi vreme petko se izcepi 4e bili vdigali zaplati vdignali ama be6e na 33 v tretuk 6teli da falirat ami faliraite ve teroristi ma e taka kato raqta e prosta a kolko e prosto samo ako bqha 1ni gurci nikoi ne izliza na liniq i tiq otivat w kanafkata ama gqyr kiupek ne ebava i posle za6to bili na toq hal ami az mislq 4e dori mnogo im davat kato zalata trqbva da bluskat po 24 4asa za 20 30 lv i taka ina4e tova e organiziranata prestupnosta toq pomiqr kmeta e s tqh t e s amed doaaaan za6toto ina4e 1vo na 1vo gradskiqt transport ne e napraven za raqta a za kintite koito trqbva da se izto4at na amed doaaaaan v smetkite

Oтговора1
коментар

Мария

Моля редакторите на сайта да публикуват само мнения, написани на кирилица. Тя се изучава в първи клас.

коментар

микробуси вместо автобуси 22:09, 03.12.2019

А кога ще разкарат микробусите, на които викат автобуси? Особено сутрин - когато всички отиват на училище или на работа е някакъв ужас като дойде някоя калинка, в която вече има 10 души и трябва да се качат още 20? Не знам кой изобщо е допуснал тези бангии да се наричат "автобуси"... та в тях има 20 седалки, и е толкова тясно, че едва се събират още 5-6 човека.... Никакви пари за тея!!! Чолаковите пък точно да се правят на бедни - имат два палата, 3 аудита и 4-5 мерцедеса. Продават колите си, оставят си само една, и ето им 500 бона.

Oтговора0
Вашият коментар през Facebook

Изпрати новина