Здравната каса стартира SMS и Viber известяване на гражданите за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК.

По същия начин ще бъдат уведомявани и хората с увреждания за издадените ЛКК протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления.

Временно изпълняващият длъжността управител на НЗОК Момчил Мавров заяви на пресконференция, че основна цел на касата не е самоцелно закупуване и заплащане на здравни услуги и медикаменти, включени по закон в пакета здравни дейности, които се осигуряват на населението, а непрекъснатото осъвременяване и подобряване на здравното информиране на населението във всичките му форми.

"Не можем да говорим да съвременно здравеопазване без пълна дигиталицация на процесите", каза той и подчерта, че НЗОК има възможността и ще се стреми да разширява обхвата на електронните услуги.

Мавров е категоричен, че информираността на гражданите е от първостепенно значение за НЗОК.

Съобщенията ще се генерират автоматично, което води до минимизиране на всички грешки без забавяне във времето за уведомяване, като услугата ще стартира от 2 септември тази година.