Демонстрации "за" и "против" новите правила за шофьорските курсове на жълтите павета. Автоинструктурите от Съюза на преподавателите по автомото подготовка са против предвиденото следене с GPS.

Според тях новата учебна документация противоречи на еврорегламенти и Закона за движение по пътищата.

А според Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България промените ще дадат прозрачност в бранша.

Първи на площада се събраха автоинструктурите, които одобряват промените в наредбата за шофьорските курсове. Те бяха подкрепени и от Асоциацията на загиналите в катастрофи.

Според привържениците на новите правила пълната дигитализация ще допринесе за това да не се купуват книжки.

"Откакто се дигитализира теорията аз не съм чул някой да се е похвалил, че си е уредил изпита по теория. Остана обаче възможността по управление, именно поради липса на дигитализация и тогава тарифата се качи двойно", заяви Красимир Георгиев, председател на Управителния съвет на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Именно новото изискване за следене на автомобилите, които извършват обучение на нови водачи с GPS и електронния дневник, ще допринесе за прозрачност и при второто ниво на изпита, смята част от бранша.

Те подкрепят и правилото - ако за 6 месеца не успееш да изкараш книжка при 4 явявания, отново да трябва да минеш обучението.

"Хората, знаейки, че само 4 пъти имат да се явяват, няма да казват вчера не дойдох на кормуване, защото се успах", допълни Красимир Георгиев за БНТ. 

От другия лагер обаче не харесват тази промяна.

"Разболявате се и 5 месеца не може да се явите и трябва да карате курс, разбирате ли демагогията на това нещо. Заминала сте в чужбина, не сте се явила и карате нов курс, ето я демагогията, кой го измисли?", добави Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по автомото подготовка.

Автоинструктурите, които не подкрепят промените, питат защо е необходимо да бъдат следени с GPS.

"Министър и заместник-министър казаха, че тази точка ще бъде следена, ние сме червената точка на обществото. Оставка", каза още Йонко Иванов.

От Министерството на транспорта твърдят, че са в постоянен диалог с представители на браншовите организации и че с промените се гарантира по-голяма прозрачност при обучението на младите шофьори и по-ефективен контрол от страна на държавата.

Срещу фиктивните шофьорски изпити: Кандидат-шофьорите ще са проследявани с GPSЩе се използват специални приложения