
Смяната от досегашния BulgariaTravel.org към VisitBulgaria.com е първата ключова стъпка от цялостния процес по ребрандиране и дигитална трансформация на представянето на страната ни пред света. А крайната цел, подчерта министърът на туризма Мирослав Боршош, ще бъде българският туристически портал да не е просто информационен сайт, а истинска дигитална платформа, която вдъхновява, улеснява избора на дестинация и създава преживяване още преди пътуването, съобщиха от пресцентъра на министерството на туризма.
„Промяната улеснява значително и разпознаваемостта на България в онлайн пространство. Изграждаме нова дигитална визия за България – по-модерна, по-функционална и отличаваща се. Това е не просто смяна на име, а стратегически процес, който ще подобри дигиталното присъствие и представянето на страната ни пред света. В свят, в който вниманието е най-ценният ресурс, това е от ключово значение", заяви Мирослав Боршош.
Новият домейн VisitBulgaria.com поставя България в този глобален комуникационен контекст, улеснява асоциирането на страната като туристическа дестинация и прави достъпа до туристическата информация значително по-лесен и интуитивен, както за туристите в страната, така и за потребителите от различни пазари.
Смяната на домейна следва утвърдена международна практика, която използва универсалния език на туризма и поставя България сред водещите световни дестинации. Формулата „visit + име на страната + .com" е предпочетена от редица популярни държави в Европа и по света, като Португалия (visitportugal.com), Чехия (visitczechia.com), Дания (visitdenmark.com), Саудитска Арабия (visitsaudi.com) и други.
Цялостната стратегия включва редица допълнителни подобрения и разработване на изцяло нов уеб дизайн, интерактивно съдържание, по-ефективна структура, както и мобилно приложение, което ще улесни планирането на пътувания и ще предоставя персонализирана информация на потребителите.
VisitBulgaria.com ще продължи да бъде основна дигитална платформа за популяризиране на страната, не само чрез информация за дестинации и атракции, но и чрез съвременни визуални решения, видео, интерактивни маршрути и динамично съдържание, насочено към туристи от различни пазари.