Обичайно лятото е сезонът  на ремонтите в големите областни градове в България. Общинските ръководства започват да извършват реконструкциите си, като се възползват от по-малкия трафик, ваканциите и сезонът на отпуските. Така например в София ще ремонтират 5 големи булеварда, както и тунела на бул. „Александър Малинов”.

В Пловдив обаче не с предвиждат големи ремонти, а причината е,че средствата по договорите са на приключване, а редица процедури  за строителство все още не са завършили. Строителната техника по пловдивските булеварди и улици, които се ремонтират е от договора за асфалтиране от миналата година, който е на стойност 6 млн. лева. По него се направиха редица основни пътни артерии  през последните месеци, като бул. „Източен”, „Цар Симеон”, „Цар Борис III Обединител” до Панаира, Асеновградско шосе, кръстовището на бул. „6 септември” и „В. Априлов” , „Юндола”, „Белица” и други. В момента тече асфалтирането на ул. „Дрин”, блоковете около улица „Прогрес” и  „Цар Борис III Обединител” между двете колела.

След тези обекти вероятно средствата ще бъдат изчерпани по договора, а нова поръчка за текущи улични ремонти не е пусната. Парите от договорите за реконструкция на тротоари и пешеходни пространства също са изчерпани, а финансиране не е осигурено за контракта за кучешки, спортни и детски площадки за 2 млн. лева.

Избрани изпълнители има и за други големи ремонти, но те са без осигурено финансиране. Такъв например е случаят с трите булеварда, свързани през Коматевския възел – бул. „Христо Ботев”, „Коматевско шосе” и източното платно на бул. „Копривщица” до Пещерско шосе.  Там реконструкцията струва 7,5 млн. лева, но финансиране няма.

В същото време обаче вървят процедури за ремонт и нови улици в квартал „Гладно поле”, ул. „Даме Груев” и „Модър-Царевец”.  Все още обаче няма избран изпълнител, като те могат да бъдат завършени до края на юли и то, ако няма обжалване. И по трите поръчки обаче има проектиране, което означава, че по-рано от есента физически те няма как да започнат.

 Ремонти кипят предимно по кварталите, където районните кметове оправят улици, паркове и паркинги. По десетки улици ще се работи и от Водния цикъл в район „Северен”.

Най-големият проект на Пловдив – пробивът под Централен гара също се очаква да започне есента, като от фирмата изпълнител – „Трейс холд ГРУП” АД, ще входират проекта до 15 юли.

Надежда има лятото да започне строителството на ст. „Христо Ботев” и ст. „Локомотив”, за които правителството отпусна 37 млн. лева. Там вече са пуснати пазарните консултации за Колежа, а скоро и Локомотив ще внесе проекта си.

В същото време тази седмица започна строителството на нова детска градина на ул. „Богомил”, а в момента в процедура за избор на изпълнител са още три забавачки  - в район „Южен”, ЦДГ „Каменица” и нова пристройка към „Зорница”.