Нашата образователна система търси възможност да бъде все по адекватна. Това каза служебният министър на образованието Галин Цоков.
"Опираме основно пак до учебните програми и тяхната голяма претовареност. Това, което направихме е да търсим възможност по нов начин да се структурират учебните програми. Те да не са фиксирани върху самото знание, а по-скоро върху формирането на компетентност върху учениците", обясни министърът.
По думите му това ще даде възможност акцентът да се пренесе от усвояване към формиране на умения, което е много важно за съвременното образование.
"Външното оценяване след 4-и клас обхваща може би най-голям брой деца - над 53 хиляди ученика бяха на двата изпита. Мисля, че те преминаха успешно. Има определени проблеми по отношение на една от задачите. Децата трябваше да сметнат нощувките и хранодена на тридневна екскурзия. Мисля, че не ги е затруднило толкова много", коментира Цоков външното оценяване след 4-и клас, което беше през миналата седмица.
"Смисълът на промяната в нашата образователна система е тя да бъде насочена повече към формиране на умения за живота, а не само за даване на теоретични знания. Те са основата, но на базата на тях трябва да се изгражда отношение на децата към живота около тях", обясни той за БНТ.
Министър Цоков обясни, че това не са матури, а външни оценявания. Тук задачата не е да се оцени отделният ученик, а качествата на преподаване в съответното училище и в образователната система.
"Скъпи деца, учете, играйте и не спирайте да мечтаете. Създавайте приятелства, защото те са най-ценното. А към порасналите деца бих се обърнал със съвет - обичайте повече децата си, защото те са нашето бъдеще", каза още образователният министър.