През 2015 година „Топлофикация-София” е завела 15 000 дела срещу клиенти. Това съобщи омбудсманът Мая Манолова в сутршния блок на Нова. Откакто встъпи в длъжност като омбудсман преди 1 година, Манолова е получила 880 жалбите срещу топлофикация, енергодружествата, мобилни оператори, кредитни институции. Най-много от тези жалби са срещу "Топлофикация" – 220.
„Първият ми противник е „Топлофикация” със закрепостяването на граждани и буквалното им ограбване с недължими суми”, заяви Манолова.
Тя съобщи, че в средата на месец февруари организира голям форум, на който се надява „Топлофикация” да бъде притисната да се откаже от лошите си практики, както и да се въведат промени в закона по общите условия.
При заведените 15 000 дела става дума за дължима основна сума, която в някой случаи е 2 стотинки и стига до 2 000 лева.
„Абсолютно неприемливо е към тази сума да ти начисляват 300 лева юрисконсултско възнаграждение за твоето призоваване на съд или 350 лева за съдебен изпълнител, когато принудително ти събират задължението. „Топлофикация” няма практика и задължение преди да предприеме подобни действия да уведоми своите клиенти. Не го прави понеже по този начин се снабдява с едни допълнителни суми от своите клиенти – 15 000 дела по 300 лева”, заяви Манолова.
По думите ѝ дружеството не плаща за адвокат, нито на своите юристконсулти.
„На форума ще се опитаме да убедим „Топлофикация” да се откаже от тези пари”, заяви Манолова. „Предупредих ги, че това е истински обществен скандал и трябва да се сложи край на това безобразие. Ако не го направят доброволно, съм подготвила конституционна жалба, която ще внеса– да бъде обявена за противоконституционна възможността едно монополно дружество или държавна институция да събират по съдебен ред разноски, които не са направили”.
TNS.bg