Всяка една кола, за която е платен новият данък „Такси”,  няма да плаща нито корпоративен данък, нито ДОД, заяви Менда Стоянова. Тя категорично отрече твърденията, че шофьорите ще са подложени на двойно облагане.  

Тя обясни отново защо се въвежда новия данък. Преди да влезем в ЕС само в Пловдив шофьорите са платили 750 000 хиляди лева от патент. След новите нормативни изисквания фирмите минаха на корпоративно облагане, а събраните данъци се сгрмолясаха.

„За миналата година в Пловдив, където имаме около 1700 таксита е платен 26 000 лева корпоративен данък, а за областите Ямбол, Сливен и Бургас са 10 650 лева”, заяви Менда Стоянова.

Новият  данък „Такси” ще се плаща към съответната община,а стойността му ще е след решение на общински съвет,   като тя може да варира между 300 и 1000 лева.

„Ако вземем за база 500 лева за Пловдив при 1700 таксита, годишно ще се плаща около 850 000 лева. По 500 лева на година, това прави по по-малко от 2 лева на ден”, обясни Стефан Дедев.

Голяма част от шофьорите се опълчиха срещу предварителното заплащане на данъка, но в проектозакона е записано, че той може да се плаща и на 3 месеца, но той трябва да се заяви предварително.

Няма и логика да се вдигат цените на таксиметровите услуги. Стоянова припомни, че цените бяха вдигнати със закон, тъй като имаше компании, които карат по 45 ст./км, което бе дъмпинг, като от това страдаха самите шофьори.

Според депутатите от ГЕРБ няма опасност такситата да се регистрират в други общини с по- евтини данъци ,тъй като те подлежат на постоянно контрол от „Автомобилна администрация”.

Още новини ТУК

TNS.bg