Близо 4 месеца след като беше открит oт президента Росен Плевнелиев и премиера Бойко Борисов, част от ЛОТ 1 на АМ Марица се срина на около 100 м. при река Банска.

На около 5 километра от пътен възел Димитровград в посока Пловдив, над река Банска аутобана почти го няма. Заради срива АПИ затовори участъка по автомагистрала „Марица" - от връзката й с АМ „Тракия" до „Димитровград" за спешен ремонт. Първоначално той трябваше да приключи на 18-ти февруари, на се наложи удължаване до 20-ти на обяд.

До 12 в събота движението по този участък от „Марица" остава ограничено за движение.

От АПИ обясняват, че на 24-ти километър от аутобана се извършва калибриране на дилатационните фуги и лагери на моста над р. Марица. Ситуацията не била необичайна при нови големи съоръжения, чиито фуги и лагери са монтирани през лятото и през зимните месеци е имало значителна разлика в температурите, обясняват експертите.

От пътното ведомството все пак признават, че има и други по-сериозни проблеми по магистралата, каквото е пропадането при река Банска.

Именно там тежки машини и строители работят дори и на изкуствен осветление през нощта екипи на изпълнителя на лот 1 на АМ „Марица". Първоначално се отводнява насипа в близост до р. Банска. Това се налага заради преовлажняване на основата му, в близост до която има участък с голям водосбор, а и голям надлъжен наклон по посока на моста на реката. Всички дейности, включително и изграждането на допълнително отводняване в проблемния участък са за сметка на изпълнителя на лот 1, тъй като трасето е гаранционно.

До края на ремонтите в тази част на АМ Марица шофьорите който пътуват на юг могат да използват стария път от Пловдив до Хасково и път I-5 Хасково – пътен възел „Димитровград.

Снимка: БГНЕС

TNS.bg