Акцията на Икономическа полиция срещу такситата и превозвачите, криещи данъци и осигуровки, доведе до спад на регистрираните коли с близо 20% в Пловдив. Видно от публичните регистри на Община Пловдив се вижда, че към 1 април по улиците могат да се движат 1274 автомобила, което е с 266 по-малко от предходния месец март.
Към 5 март статистиката бе, че с платено общинско разрешително и патент бяха 1540 автомобила. След акцията обаче има спад на жълтите коли, които са си подновили патента за следващите месеци.
Почти всички отпаднали автомобили са от "голямата петица" на превозвачите в Пловдив, които държат 70% от всички автомобили.
Така например най-големият превозвач в Пловдив – "Рин Транс груп" вече има 270 коли за сметка на 302 към месец март. Най-големият спад в регистрираните автомобили има в две от разследваните фирми, свързани със Стефан Балимезов – "Бали груп" и "Легия груп". Първата фирма, която е регистрирана в карловското село Дъбене, вече разполага със 130 коли, като само допреди месец по улиците се движиха 235 коли с техния стикер.
При "Легия груп" спадът е от 144 коли на 84, или с 57 автомобила по-малко. Компанията, свързана с другия задържан при акцията Емил Кондов – Доктора, "Макс 76", към април има 208 автомобила с 38 по-малко от март.
Фирмата на Мариян Киров – "Хачо груп" е намаляла с 6 автомобила и от 48 те са станали 42. Общият брой на колите, които са били към петте компании към март, а вече ги няма са 238 автомобила.
Припомняме, че над 70% от автомобилите в Пловдив са под шапката на 5-6 фирми превозвачи, които не са регистрирани по ДДС, а капиталът им често е около 2 лева.
Официалните собственици на фирмите са хора с дебели криминални досиета, инвалиди или неграмотни роми.
Кои са те – вижте в линковете: