
Заради последните нападения срещу кораби, които минават през Червено море, плавателните маршрути в района вече са променени. Целта е да се избегнат атаките с ракети и дронове, както и директните атаки на хутите срещу тях.
"Алтернативният маршрут е единствено покрай Африка отдолу ,което удължава с хиляди километри пътя и оскъпява транспортните разходи. Огромни наеми на ден , така че това ще има отражение в цените на петрола в средносрочен план, и докато конфликта в Израел продължава ние ще бъдем свидетели на ограничения и проблеми с корабоплаването през Червено море. Това означава, че в първата половина на следващата година най-вероятно цената на петрола ще бъде висока в международен план", коментира икономическият анализатор Никола Янков.
Въпреки военния конфликт, покачването на цените на горивата няма да е стремглаво, тъй като има достатъчно доставчици на петрол и от други райони, които през последните години станаха един от най-големите производители на петрол, и най-вероятно те ще увеличат производството си.
У нас цените на горивата ще бъдат повлияни и от още един фактор, а именно решението на Народното събрание от вчера да бъде наложено ограничение за износ на горива от страната ,произведени в Нефтохим, от руски петрол. Това според експертите може да предизвика наводняване на пазара с горива, които Лукойл произвежда в Бургас. Така се стига до два фактора, които работят един срещу друг, и в крайна сметка може да се стигне и до задържане на цените на горивата у нас.
"Няма никакъв риск за резки скокове в цените. Цената на горивата в България няма да порасне толкова, че да се усети по някакъв драматичен начин. Може би ще се стигне до няколко стотинки на литър - 10-15 стотинки увеличение на цените на бензина и дизела", смята Никола Янков.
При всички случаи тези промени в цените на горивата няма да са по различни от динамиките, на които сме били свидетели през 2023 година, пише БНТ.
Още от категорията
Виж всички
Майката на Христина, прегазена от АТВ: Имам чувството, че всеки момент Тинето ще отвори очи

