Интересно становище относно модернизацията на жп възел Пловдив изрази директорът на РИОСВ доц. Стефан Шилев. В личния си профил във Фейсбук, той е публикувал новината на TrafficNews.bg относно новата обществена поръчка за пробива под гарата, като е изразил становище, че концепцията е изцяло сбъркана.

„НКЖИ вместо да правят глупости и да прахосват евросредства, да отидат в командировка по чужбината и да видят, че там влаковете отиват под земята, а не целият останал свят да се отмести.

Какво пречи на "умните глави" от предприятието да възложат проект за пробив, от Коматевски възел до ЖК „Тракия”. Влаковете, включително на Централна гара, минават под кота 0, а се отварят всички улици, пешеходни алеи, паркове отгоре. 
Няма да има реконструкция на Бетонов мост, ще се отвори директна връзка като продължение на бул. „Васил Априлов” към „Южен”, дори „Авксентий Велешки” ще се свърже без проблеми на юг.

Ей, мислете преди да разделяте един град. Командировката може да е до произволен град от ЕС - Мадрид, Париж ..., където не са ходили.

ВРАЗУМЕТЕ СЕ ... 200 млн. без ДДС!”, написа бившият директор на отдел „Екология” и кандидат за евродепутат.

80 млн. лева за пробива под Централна гара в Пловдив, решават и съдбата на Бетонния мостНКЖИ пусна следващата обществена поръчка от жп възел Пловдив

На практика обаче това вече е невъзможно.  Страната ни е спечелила средства от Европа, именно с проекта, който се изпълнява, а отклонения от него не са допустими. При посещението на директора на НКЖИ Красимир Папукчийски, той без запитан дали е възможно да бъдат изместени жп линиите на връзката Централна гара – Филипово, като той категорично отхвърли тази хипотеза. За там вариантът е естакада, като идеен проект съществува, но все още няма финансиране.

Проектът за вдигането на жп линиите в Пловдив на “stand by” за 180 млн. леваОбектът за естакада и нов жп мост ще влезе в резервния списък с обекти на НКЖИ