Още три вериги супермаркети бяха добавени към вече съществуващото разследване за картел между четири други. Това съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.

Припомняме, че преди две седмици Комисията образува производство срещу четири компании с германски собственици - "Кауфланд България", "Лидл България", "Билла България" и "Метро Кеш енд Кери България". Днес са добавени и "Т-Маркет", която е с литовски собственици, и българските "Фантастико" и ЦБА.

Преписката на антимонополното ведомство трябва да установи дали чрез стоките със собствени брандове веригите не притискат търговците и производителите да свалят цени, като фаворизират своите марки.

Според КЗК при продажбата на стоки със собствена марка търговските вериги по същество се явяват конкурент на своите доставчици, доколкото последните реализират в техните или в други търговски обекти и стоки с марки на производителите, съобщава expert.bg. Освен това, прекомерното увеличение на дела тези стоки в асортимента на търговските вериги може да повлияе по негативен начин процеса на ценообразуване както на доставните цени, така и на цените на дребно на стоките с марка на производителя.

Към момента казусът е на етап проверка и все още няма окончателно становище.

Представители на супермаркетите обаче считат, че идеята на продуктите от собствени брандове е именно да са от по-нисък ценови клас.