
До месец пловдивчани ще могат да се запознаят с проекта за визията на Централна гара. Тя ще бъде възстановена максимално в автентичния й вид, като за целта от архив във Виена сме изискали чертежи на гарата и площада от преди 100 години, съобщи концесионерът на съоръжението Миролюб Столарски.
Сградата е паметник на културата и в момента проектът е внесен за съгласуване в Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН). След като бъде дадена зелена светлина, ще започне същинският ремонт, уточни той пред Дарик.
Според Столарски е необходима спешна промяна в законодателството в насока паметници на културата, тъй като процесът по одобряването на проекта за възстановяване на Централа гара продължава вече година и половина.
За изпълнението на рехабилитацията и възстановяването на Централна гара ще бъде обявен конкурс за изпълнители. В момента продължава разчистването на старите постройки.
Концесията предвижда изграждане на автогара, хотелска част, мултифункционален център с офисна и търговска част, зала за концерти и постановки, голям паркинг за автомобили.
Прочутата Царска чакалня в момента е затворена. Преди време тя е използвана за склад, като за съжаление в годините тя буквално е съсипана, заяви още Столарски. След нейното възстановяване, тя ще бъде изложена за посетители, ще бъдат показани и прочутите витражи.
Инвестициите, които ще направи ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив" за четирите години са в размер на 13,5 млн. лева с ДДС. Приходите за държавата от следващите 35 години на концесия ще бъдат 60 млн. лева. В сдружението влизат автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С" (с 95% дял в него) и строителната фирма "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов (с 5%).
Сградата на гарата е построена в бароков стил, проектирана е от италианския архитект професор Мариано Пернигони. Завършена е през 1908 г. Флорентинецът проф. Мариано Пернигони (1857-1938 г.) идва в България след Освобождението, по покана вероятно на Католическата църква у нас. Именно той е проектант на гаровата сграда, Централна гара Пловдив (1908-1912), на емблематичния хотел "Молле" (1911), и на нова сграда на Мъжкия католически колеж "Св. Августин", сега основна сграда на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски".
TNS.bg
Още от категорията

Да се направи реална оценка на разходите за строеж за детска болница, призовават от ПП

Поредна тежка катастрофа на АМ "Тракия" в посока София

Акценти






Адвокат нарече катастрофиралата Дебора "боклук"

Голям пожар в село Косово, над 50 души се борят с огъня

