В автобуса Пловдив- Панагюрище отново има правостоящи пътници, сигнализира читател на TrafficNews.bg. "Вече 25-ти километър хората пътуват прави. От фирмата уж обещаха и проверки пуснаха, и накрая нищо! Хората вече 40 минути залитат между седалките, това ли е отношението, което заслужават след като си плащат билет колкото нашия? И ако стане инцидент представяте ли си колко ще са пострадалите", коментира нашия читател, който ни изпрати снимките.

Превоз по маршрут Пловдив - Труд - Граф Игнатиево - Беловица - Кръстевич - Стрелча – Панагюрище се извършва всеки ден в 13:30 от спирката на Автогара „Север” в Пловдив.           

От фирмата превозвач твърдят, че шофьорите на своя глава качват и правостоящи пътници, въпреки изричната забрана на ръководството. Преди време ви показахме снимки, на които две от пътничките се возят прави в автобуса. Тогава се свързахме със заместник- управителя на фирмата – превозвач „Хеброс бус”, който  ни обясни, че това най-вероятно се е случило в ден, в който трафикът е натоварен , а пътниците са се качили на някоя от междинните спирки. Въпреки това в сила е изричната ЗАБРАНА за превозването на пътниците. Тогава зам.-управителят ни обеща, че това няма да се случва повече и ще поиска писмено обяснение от шофьора.         

   


Месец по-късно гледката се повтаря. Нашият читател отново ни изпрати снимка на правостоящи пътници , този път още повече на брой, които се возили повече от 25 километра прави между седалките.  Отново се свързахме със същия представител на фирмата. Отговорът не беше по – различен от миналия път.             

“Фирмата определя колко местен автобус да пусне в зависимост от това, колко пътници има на първата спирка. Това, че някой е решил да се качи от някаква си спирка, не означава, че фирмата е виновна.  Шофьорът явно се е смилил над хората, защото го измолили да се качат. Следващия път пътниците да разберат, че трябва да се качват от първата спирка на автогара „Север”, за да може фирмата  да предвиди какъв автобус да пусне!”, бе странното обяснение на  заместник-управителя на фирма „Хеброс-бус”.


За съжаление от отговора на фирмата ни стана ясно единствено, че шофьорът на автобуса ще бъде глобен, но дали ще бъде спряна практиката да се возят правостоящи пътници зависи само от водача на автобуса.  

Интересно какво би се случило ако и БДЖ работеше по същия начин- пуска вагони , в зависимост от броя на пътниците от първата гара, а след това всеки да се спасява както може. Ако машинистът и кондукторът се смилят- ще ги качат , ако не- ще чакат следващия влак. 

Всъщност  вида на автобусите, с които се извършват междуградските превози, е заложен в обществената поръчка, която печели съответната фирма и тя би трябвало да се съобразява с предварително заложените условия. 


ОЩЕ ПО ТЕМАТА ВИЖТЕ ТУК! 

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg