Огромен конкурс за 13 от линиите на градския транспорт на Пловдив бе стартиран с гласуване от Общинския съвет. Той даде зелена светлина за провеждането на поръчката, чиито критерии ще бъде изготвена в близките месеци.
Догодина ще се проведе и самият конкурс, на който ще се търси превозвач по линиите 1,6,7,15, 16,18,29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222. В момента тези линии се обслужват от всички превозвачи под тепетата, като най-голям процент има „Хеброс бус” и „Автотранс Чолаков. По тях се движат и нови автобуси, но в договорите не е залегнало те да са нови. Така например по линия 66 се движат, както чисто нови рейсове, така и такива, които са на над 30 години. Подобен е случаят и с другите линии.
В новия договор ще бъде заложено, че всички автобуси трябва да бъдат с Евро 6 двигатели и задължително с климатици. Дотогава трябва да стартира и изцяло електронното таксуване, което да замени кондукторите. Тогава превозвачите ще получат средства единствено за изминал пробег, но не и за продажба на билети.
Договорът ще е за 10 години, но има вратичка, при която той може да бъде изменен. В него ще е записано, че при прекрояването на цялата транспортна мрежа отделни маршрути и линии могат да бъдат преустановени или променени.
Има предложение вече между 2 и 4 линии да бъдат закрити, което бе разкрито от кмета Иван Тотев преди няколко месеца. Според анализа, който бе изготвен от консултантска фирма линиите, които могат да бъдат съкратени са 44, 222, 37 и 15.
Прекрояването на транспортната схема може да стане най-рано следващата година, заяви зам.-кметът Златин Велев. Той обясни, че освен чисто маршрутното разписание, трябват редица промени в спирките, както и системата за електронно таксуване да заработи, за да има данни къде е най-голям и най-малък пътникопотока.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Сигнал за бомба в НДК