Пожар на пътнически влак от Бургас към София е възникнал около 23 часа вчера. По това време влакът е бил в близост до жп прелез село Карагеоргиево.

Установено е, че в композицията от две машини и шест вагона (едната машина била в неработещо състояние, а двата вагона в края на влака били спални) около 23.00 ч. по време на движение е усетен мирис на изгорял проводник. 41-годишният машинист и 25-годишния помощник машинист забелязали, че локомотивът, теглещ композицията, гори в долната си част, когато спрели влака и започнали действия по гасенето на огъня (отвън с пожарогасители, а отвътре с противопожарна система на локомотива).

По първоначални данни пожарът е предизвикан от авария на подкошови хоризонтални вентилатори на машината, които дали късо съединение.

Огънят е потушен от два противопожарни екипа на РЗПАБ – Айтос и един екип на РЗПАБ – Бургас,  състоящи се от един противопожарен автомобил и четири огнеборци.

В съобщение от БДЖ обявиха, че около 23:07 часа в участъка между гарите Айтос и Черноград локомотивната бригада на нощния бърз влак № 8626 от Бургас за София е забелязала искри под локомотива.

Във влака е имало около 60 пътници и служителите от БДЖ.

За осигуряване на транспортно обслужване на пътниците от влака са осигурени автобуси, които са превозили клиентите на националния железопътен превозвач по целия маршрут на пътуване на влака.

Движението на влаковете в участъка между гарите Айтос и Черноград в момента се осъществява само по единия железен път, като това не води до нарушаване на редовния график за движение на влаковете.

За изясняване на причините за възникналото запалване в локомотива е назначена специализирана комисия за разследване, която ще извърши оглед на място на подвижния състав. 

„Очаква ни нощ на открито. Вече гори целият локомотив, персоналът на БДЖ се опитваше да гаси с пожарогасители, но без успех... Не мога да повярвам, че се случва... Пътят е далече, а локомотивът продължава да гори, пожарната свърши водата и отиде да зарежда. Когато успеят да изгасят пожара, което е доста трудна задача, защото гори масло и се разгаря постоянно, тогава ще дойде дизелов локомотив, за да ни издърпа до Карнобат, където ще чакаме друг локомотив“, казаха очевидци пред burgasinfo.com.

Още новини четете ТУК

TNS.bg