
Искам да взема отношение по темата, свързана със стачката на работниците в столичния градския транспорт. Министерството на финансите, чрез Закона за държавния бюджет за 2025 г. и Закона за автомобилните превози, финансира дейности, свързани с транспорта, но не и разходи за персонал по отношение на търговски дружества, чийто едноличен собственик на капитала е Столичната община. Това заяви министърът на финансите Теменужка Петкова.
„В Бюджет 2025 предвидените средства за субсидии и компенсации са 522 млн. лева за всички общини. От тях 106 млн. лв. са предвидени за субсидии за СО. Изцяло ангажимент е на кмета на СО е да предприеме действия и мерки да осигури финансирането за възнагражденията на работниците“, подчерта тя.
По думите ѝ това може да се случи чрез компенсиране и предоставяне на средствата за сметка на собствени приходи или чрез преходни остатъци.
София под блокада: Стачка на наземния градски транспорт парализира столицата
„Съгласно отчета на СО за 2025 г. преходният остатък е 638 млн. лева, от тях 472 млн. лв. са от местни дейности и 166 млн. лв. от държавни. Тоест Васил Терзиев, ако иска, би могъл да направи такова преструктуриране“, каза Петкова, като уточни, че Столичната община все още не е приела план-сметката си и сега е моментът да се случи промяната.
Финансовият министър съобщи още, че Министерският съвет е приел постановление, с което се определят правилата за предоставяне и разходване на средства по инвестиционната програма на българските общини.
„Отделеният ресурс е 750 млн. лв. от бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и до 900 млн. лв. чрез Българската банка за развитие“, добави Петкова.
„Подадените проекти от всички общини са над 2000. Те са насочени към подобряване на улична, спортна и културна инфраструктура. Всичко това има за цел подобряване на средата и качеството на живот на гражданите“, поясни регионалният министър Иван Иванов.
Още от категорията

МОН предлага промяна в продължителността на първия срок

ГДБОП вече има нов заместник-директор
