Възрастните хора не трябва да се доверяват прекалено на служителите в телекомите, за да не станат жертви на измама. Това препоръчват от комисията за защита на потребителите (КЗП).

Пенсионерите трябва да внимават при устните разяснения на консултантите и да не подписват документи в офисите на мобилните оператори преди да се уверят с какво точно ще се ангажират, какви услуги ще получат и колко ще заплатят за тях.

Гражданите трябва да прочитат внимателно и изцяло предложените им договори и общите условия към тях, а ако срещнат затруднения с разбирането на някои от клаузите, да се консултират с независим специалист или поне със свой близък преди да положат подписа си, предупреждават от КЗП.

Тези дни две окончателни решения на съда у нас потвърдиха твърденията на комисията за нелоялни практики на доставчици на телекомуникационни услуги към хората от „третата възраст", пише  standartnews.com. Пример за това е случай с възрастен мъж, който е атакуван от консултантите с устни обещания за намаляване на сметките или за увеличаване на безплатните минути за разговор. Той е подведен да подпише, без да разбере, документи, с които удължава срока на към момента действащите си договори и се обвързва с нови за услуги, които не са му необходими. В резултат на това сметките и ангажиментите му към телекома се увеличават, а не намаляват, допълват от КЗП.

Още новини четете ТУК

TNS.bg